روسیه قلمرو تحریرالشام را بمباران کرد

کدخبر: ۲۶۳۸۰۸
اقتصادنیوز؛ جنگنده های روسیه پایگاه های گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) و شبه نظامیان هم پیمان با آن را در منطقه «الغاب» در شمال غرب سوریه بمباران کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ جنگنده های روسی شب گذشته 'جانودیه' و 'بکسریا' در شمال و غرب ' جسر الشغور ' واقع در منطقه الغاب را بمباران کردند.

این روزنامه بیان کرد: این حمله در پاسخ به نقض توافق روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه حائل خالی از سلاح در استان ادلب از سوی گروه تروریستی تحریر الشام صورت گرفت که منجر به کشته یا زخمی شدن تعداد زیادی از تروریست ها شد و از بین رفتن مقادیر زیادی از سلاح ها و مهمات آنان شد.

بنا براین گزارش، تحریر الشام از منطقه عاری از سلاح در 'حماه' و 'ادلب' به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

'ولادیمیر پوتین' و 'رجب طیب اردوغان' روسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر (26 شهریور ماه 1397) در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر(23 مهرماه 1397) منطقه عاری از سلاح تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی به صورت روزانه به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش ، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

در هفته های گذشته تحریر الشام با انجام حملاتی برخی گروه های تروریست را که با آنان دارای اختلاف بود از استان ادلب بیرون راند و برخی اعضای این گروه ها کشته و مابقی نیز به ترکیه و شهرهایی چون عفرین فرار کردند.

ترکیه یکی از کشورهای حامی تروریست ها در هشت سال بحران سوریه است و مابقی حامیان این افراد نیز از بین کشورهای عربی و غربی و رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته رسما به حمایت از این تروریست ها و مداوای مجروحان آنها در فلسطین اشغالی اعتراف کرد

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید