اخبار ضدونقیض درباره بازداشت کرباسچی؛

منبع آگاه: اجرای حکم کرباسچی صحت ندارد

کدخبر: ۲۶۳۸۱۳
اقتصادنیوز؛ محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غلامحسین کرباسچی گفت: تاکنون احضاریه‌ای برای اجرای حکم کرباسچی از مراجع قضایی دریافت نکرده‌ایم اما احتمالا موکلم امروز دستگیر شده است. در همین حال یک منبع آگاه به ایسنا گفته است که این خبر صحت ندارد.
منبع آگاه: اجرای حکم کرباسچی صحت ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید محمود علیزاده طباطبائی روز دوشنبه درباره انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر جلب غلامحسین کرباسچی برای اجرای محکومیتش به یکسال حبس اظهار داشت: طبق قانون برای اینکه حکم فرد محکوم به اجرا گذاشته شود ابتدا مرجع قضایی احضاریه صادر می کند و در صورتی که فرد در موعد مقرر در مرجع قضایی حاضر نشود حکم جلب او برای اجرای محکومیت حبس صادر می شود.

این وکیل دادگستری افزود: در ارتباط با پرونده کرباسچی که به یک سال حبس تعزیزی قطعی محکوم شده تاکنون احضاریه ای برای او و من به عنوان وکیل پرونده صادر نشده است.

علیزاده طباطبائی توضیح داد: موکلم ساعت 11 امروز از منزل خارج شده تا به حزب بیاید اما تاکنون نرسیده است و به تماس های تلفن همراه خود نیز پاسخ نمی دهد؛ احتمالا نیروهای پلیس امنیت یا تیمی از اجرای احکام دادستانی اصفهان موکل را در هنگام عزیمت به دفتر حزب دستگیر و جلب کرده باشند.

وکیل مدافع کرباسچی اضافه کرد: در ارتباط با حکم صادره از سوی دادگاه بدوی و تجدید نظر استان اصفهان از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرده ایم و منتظر پاسخ دیوان هستیم.

علیزاده طباطبائی یادآور شد: پرونده کرباسچی با شکایت وزارت اطلاعات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و به اتهام تبلیغ علیه نظام به خاطر اظهارات چند وقت پیش او در خصوص مدافعان حرم تشکیل شده است که در نتیجه آن کرباسچی به یک سال حبس محکوم شد.

منبع آگاه: این خبر صحت ندارد

خبری امروز منتشر شد که حکم قطعی یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، امروز به اجرا در آمد.

پیرو این موضوع یک منبع آگاه به ایسنا عنوان کرد: این خبرصحت ندارد و تا این لحظه او را به زندان نیاورده‌اند.

همچنین حسین مرعشی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: آقای کرباسچی دقایقی پیش با منزلشان تماس گرفتند و اعلام کردند که صبح امروز از منزل به قصد رفتن به دفتر حزب کارگزاران سازندگی خارج شدند که توسط تعدادی از مامورین به دادسرای اجرای احکام هدایت شدند.

وی ادامه داد: ایشان الان در دادسرای اجرای احکام هستند و احتمالا این حضور برای شروع اجرای حکم محکومیتی است که داشتند.

در همین حال سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا خبر بازداشت موکلش از سوی پلیس امنیت را تایید کرد.

براساس این گزارش، ۲۴ مردادماه  قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود: حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد و حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد، اما پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

 غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد. احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت: نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید