اسرائیل سامانه دفاع موشکی «ارو 3» را آزمایش کرد

کدخبر: ۲۶۴۰۰۰
اقتصادنیوز: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد به همراه آژانس دفاع موشکی آمریکا شبانه سامانه "ارو 3" را که یک سیستم دفاعی در برابر موشک‌های دوربرد است با "موفقیت" آزمایش کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا نوشت، ارو 3 که می‌تواند موشک‌های بالستیک را هنگامی که هنوز در جو هستند ردیابی کند، توسط آمریکا و اسرائیل تولید شده است.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آزمایش در مرکز سرزمین‌های اشغالی ساعت 2:30 نیمه شب به وقت محلی انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع به همراه آژانس دفاع موشکی آمریکا یک موشک ردیاب ارو 3 را پرتاب کردند و ماموریت با موفقیت انجام شد.

این آزمایش به دنبال دو آزمایش دیگر در ماه‌های گذشته بود که در دقایق آخر لغو شد؛ یکی از آنها به دلیل خطا در انتقال داده و دیگری به دلیل نگرانیهای امنیتی.

ارو 3 پیشرفته‌ترین سیستم دفاع موشکی اسرائیل است.

این موشک قسمتی از سیستم دفاعی چندلایه اسرائیل است که شامل "گنبد آهنین"، سیستمی که موشک‌های کوتاه برد از غزه را ردیابی می‌کند، "فلاخن داوود" که برای موشک‌های میان برد حزب‌الله لبنان است و ارو 3 که موشک‌های دوربرد بالستیک را ردیابی می‌کند، است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید