دولت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پس گرفت

کدخبر: ۲۶۴۰۰۷
اقتصادنیوز: بعد از آنکه از مهر ماه طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل مخالفت مجلس از دستور کار دولت خارج شده بود؛ حالا دولت رسما نامه استرداد لایحه را تقدیم مجلس کرده تا دیگر الزامی به بررسی این لایحه نباشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، هیئت وزیران به دلیل تغییر در اولویت‌های کنونی دولت، شرایط جاری کشور و لزوم تمرکز وزارتخانه بر مأموریت‌های قانونی، خواستار استرداد لایحه "تشکیل وزارتخانه‌های "رفاه و تأمین اجتماعی" و "کار و تعاون" از مجلس شورای اسلامی شد.

بر این اساس سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه کوچک‌تر، چابک‌تر و تخصصی‌تر در حوزه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» و تشکیل  وزارتخانه‌های « رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» را در قالب متن لایحه و با قید دوفوریت جهت سیر مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه نمود.

لایحه یادشده در جلسه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ هیئت وزیران تصویب و طی نامه شماره ۵۸۲۷۶/۵۵۵۹۳ مورخ ۷ مردادماه ۱۳۹۷ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. هیئت وزیران در جلسه ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ نظر به عدم تصویب فوریت برای لایحه مذکور، حسب درخواست سازمان اداری و استخدامی کشور،  تقاضای بررسی لایحه یادشده با اولویت را از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که مراتب طی تصمیم نامه شماره ۸۷۹۴۹/۵۵۸۰۲ مورخ ۵ مهرماه ۱۳۹۷ ابلاغ شد.

با توجه به اینکه لایحه یادشده در جلسه علنی ۹ مردادماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی مطرح شد و فوریت آن به تصویب نرسید و به صورت عادی اعلام وصول شد و به کمیسیون اموراجتماعی ارجاع گردید و پس از تصویب در کمیسیون مزبور، مراتب در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گرفته است، معاونت امور مجلس رییس جمهور درخواست نمود، نظر به تعیین وزیر جدید برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ادامه سیر مراحل تصویب و یا استرداد لایحه فوق، هیئت وزیران اعلام نظر نماید .

بر این اساس در اجرای ماده (۱۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران به دلیل تغییر در اولویت‌های کنونی دولت، شرایط جاری کشور و لزوم تمرکز وزارتخانه‌ بر مأموریت‌های قانونی در جلسه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷ استرداد لایحه "تشکیل وزارتخانه‌های "رفاه و تأمین اجتماعی" و "کار و تعاون" را به تصویب رساند و خواستار استرداد لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید