این ماسک ها در صورت معجزه می کند

کدخبر: ۲۶۴۰۸۵
اقتصادنیوز: راز رسیدن به پوستی زیبا در آشپزخانه تان است، چرا انقدر راه دور می روید؟ با مواردی بسیار ساده می توانید ماسک صورتی مناسب برای پوست خود در خانه درست کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر شهروند؛ تا وقتی موز هست چرا بوتاکس؟ بله درست خواندید، می توانید با موز ماسک صورت کاملا طبیعی برای خود درست کنید که پوستتان را مرطوب کند و پوست از نظر احساسی و ظاهری لطیف شود.

یک موز متوسط رسیده را پوره کنید تا به شکل خمیری صاف درآید، سپس به آرامی آن را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد پوست را بشویید. دیگر ماسک معمول که می توانید استفاده کنید از ترکیب این مواد بدست می آید: یک چهارم فنجان ماست ساده، ۲ قاشق غذا خوری عسل، و یک عدد موز رسیده متوسط.

ماسک صورت سرکه

استفاده سرکه به عنوان حجم دهنده ی پوست به زمان های بسیار قدیم بازمی گردد و تا به امروز نیز کاربرد دارد. بعد از اینکه صورت خود را شستید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید و به عنوان شستشو دهنده برای تمیز کردن و سفت کردن پوست استفاده کنید.

حتی می توانید ماسک صورت خانگی نیز از سرکه استفاده کنید: یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید، سپس محلول را آرام روی صورت خود بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود.

ماسک صورت شیر

این هم یک راه دیگر برای رسیدن به پوست در خانه. ماسک را با ترکیب یک چهارم فنجان شیر خشک به همراه مقداری آب درست کنید. مقدار آب آنقدر باشد که از این ترکیب یک خمیر سفت بدست بیاید. صورت خود را کامل با این ترکیب بپوشانید، و اجازه دهید روی صورت کاملا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید. حالا روی پوست صورت خود احساس تازگی و طراوت می کنید.

ماسک بلغور جو دوسر

اگر عجله دارید و می خواهید خیلی زود پوستتان از نظر ظاهر شکل بهتری بگیرد ماسک صورت بلغور جو دوسر را امتحان کنید. یک دوم فنجان آب داغ – نه جوش – و یک سوم فنجان بلغور جو دو سر را ترکیب کنید.

بعد از اینکه آب و بلغور دو تا سه دقیقه ماندند، دو قاشق غذا خوری ماست ساده، دو قاشق غذا خوری عسل، و سفیده یک تخم مرغ کوچک را نیز در آنها ترکیب کنید، یک لایه نازک از این ترکیب را روی پوست صورت خود بمالید، و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک صورت مایونز

تا وقتی می توانید با ماسک صورت مایونز ( مایونزی که با تخم مرغ کامل درست شده باشد ) پوست خود را درمان و ترمیم کنید چرا پول پای کرم های گران قیمت بدهید؟ مایونز را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید. پوست صورت احساس تمیزی و لطافت خواهد کرد.

ماسک صورت ماست

برای رسیدن به پوست خود مجبور نیستید حتما به اسپا بروید، برای تمیز کردن پوست و سفت کردن منافذ آن روی پوست صورت ماست معمولی بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. برای ساخت ماسک صورتی که پوستتان را احیا کند یک قاشق چای خوری ماست ساده را با آب یک چهارم از یک پرتقال و مقداری از پالپ هایش و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را روی صورت خود بمالید و قبل از شستن اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه روی پوست بماند.

ماسک صورت خردل

اگر می خواهید پوستتان تسکین پیدا کند و ماسکی فرح بخش را تجربه کنید از خردل کمک بگیرید. قبل از اینکه کاملا روی پوست بمالید مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید پوستتان نسبت به آن تحریک نمی شود.

ماسک صورت لیمو

می خواهید ماسک صورتی استفاده کنید که هم لایه برداری کند هم پوستتان را مرطوب کند؟ آب یک عدد لیمو را با یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید