مردم آمریکا از ترامپ بیزارند/ مخالفت با روی کار آمدن مجدد وی

کدخبر: ۲۶۴۲۴۷
اقتصادنیوز: نتایج نظرسنجی جدید نشان داد ۴۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی مخالف روی کار آمدن مجدد رئیس جمهور فعلی این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری هیل نوشت، نتایج نظرسنجی جدید «هاروارد سی‌ای پی اس/ هریس» نشان داد که ۴۳ درصد از رای‌دهندگان تمایل به رای دادن به یک نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی دارند و مخالف روی کار مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند.

در مقابل رقم ۴۳ درصدی مخالف روی کار آمدن مجدد ترامپ، ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، که نتایج آن روز گذشته منتشر شد، اعلام کردند از رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۰ حمایت خواهند کرد.

همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی هاروارد سی‌ای پی اس/ هریس، ۵۵ درصد از شرکت کنندگان مخالف برنامه رئیس جمهورشان برای تعطیلی ادامه دار دولت فدرال بودند. در عین حال رئیس جمهور آمریکا با موانعی از نظر میزان محبوبیت روبرو است. در حالی که ۲۹ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که ترامپ را دوست دارند، ۵۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ بیزار هستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی می‌گوید که ارقام مربوط به انتخاب مجدد ترامپ بسیار پایین است. بسیاری از رای دهندگان به دنبال یک گزینه جایگزین برای ترامپ هستند. بسیاری از دموکرات‌ها برای رقابت نامزدی این حزب در انتخابات سال ۲۰۲۰ شرکت خواهند کرد و یکی از چهره‌های مطرح در این میان جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا است که شانس زیادی برای نمایندگی نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ دارد.

در بسیاری از نظرسنجی‌های مهم صورت گرفته پس از تعطیلی دولت آمریکا، رای دهندگان ترامپ و هم حزبی‌های جمهوری‌خواه او را مقصر بن‌بست بوجود آمده در این کشور می‌دانند.

در نظرسنجی هاروارد سی‌ای پی اس/ هریس که به صورت آنلاین در ۱۵ و ۱۶ ژانویه برگزار شد هزار و ۵۴۰ نفر شرکت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید