پیشنهاد سازمان ملل برای بحران ونزوئلا

کدخبر: ۲۶۴۴۱۵
دبیر کل سازمان ملل متحد از طرف‌های مختلف در ونزوئلا خواست به «گفت‌وگوی معتبر و فراگیر» برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور متعهد شوند.
پیشنهاد سازمان ملل برای بحران ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه ضمن ابراز نگرانی از بحران به وجود آمده در ونزوئلا، به طرفین توصیه کرد برای حل این بحران با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، گوترش در بیانیه‌ای بر «ضرورت فوری» تعهد طرف‌های درگیر به «گفت‌وگوی معتبر و فراگیر» برای پایان دادن به بحران در ونزوئلا تأکید کرده است.

وی به گزارش‌های منتشر شده در مورد کشته شدن چند نفر در جریان ناآرامی‌های ونزوئلا هم اشاره کرده و گفته است که باید در این مورد تحقیقاتی شفاف صورت گیرد.

مردم ونزوئلا سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری با اکثریتی قاطع «نیکلاس مادورو» را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. از زمان مسجل شدن پیروزی مادورو در آن انتخابات، آمریکا مشروعیت مادورو را زیر سوال برده و انتخابات را «تقلبی» توصیف کرد.

نهایتا روز گذشته دولت آمریکا و متحدان این کشور در آمریکای لاتین به صورت دسته جمعی «خوان گوایدو» رئیس مجلس سلب صلاحیت‌شده ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناختند. همزمان با این اقدام، چند هزار نفر از حامیان گوایدو به خیابان آمده و برکناری دولت قانونی این کشور را خواستار شدند.

مکزیک، اروگوئه، روسیه، چین، ایران، ترکیه و چند کشور دیگر درباره تبعات دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش برای کودتا یا اقدام نظامی در این کشور هشدار داده‌اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید