شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه

کدخبر: ۲۶۴۴۷۷
اقتصادنیوز : با گذشت ٢٢روز از مرگ غریبانه حدیثه شش‌ساله در بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد، روز گذشته زن و مردی جوان که بدن نیمه جان این کودک خردسال را به بیمارستان رسانده بودند، در دادسرا حاضر و پرده از راز این فوت مشکوک برداشتند .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا، این پرونده ١١دی‌ماه با اعلام مرگ کودکی شش‌ساله در بیمارستان امدادی مشهد در مسیر تحقیقات جنایی قرار گرفت. با حضور تیم جنایی در بیمارستان و بررسی وضعیت کودک جان‌باخته مشخص شد که او به علت تشنج و بدحالی به بیمارستان منتقل شده و کادر درمانی متوجه سوختگی‌های عفونی گسترده روی پیکر نحیف او می‌شوند.

برخلاف تلاش پزشکان متأسفانه این کودک دچار مرگ مغزی شده و برای همیشه چشمش را به روی جهان می‌بندد. با اعلام مرگ مغزی کودک بی‌گناه و حضور تیم جنایی، تحقیقات گسترده‌ای برای روشن شدن علت ماجرا آغاز می‌شود. بررسی‌های تخصصی نشان داد که آثار سوختگی‌های گسترده بر روی اندام این کودک وجود دارد و به دستور مقام قضایی پیکر کودک برای بررسی‌های تخصصی و همچنین مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.نتایج پزشکی قانونی آثار سوختگی با سیم‌داغ و سیگار را آن هم به صورت گسترده بر روی بدن کودک تأیید کرد و با قطعی شدن کودک‌آزاری زن و مرد جوانی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند، دیروز با دستور قاضی میرزایی به دادسرا احضار شدند.

آن‌ها در پاسخ به قاضی شعبه‌٢١١ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مبنی بر اینکه‌: «‌حدیثه چه نسبتی با آن‌ها داشته است؟»، مدعی شدند که مادر حدیثه معتاد کارتن‌خواب است و چون جا و مکان درستی برای زندگی نداشته است، آن‌ها از روی دلسوزی حدیثه را با خود به منزلآورده‌اند و قرار بوده که فقط چند روز از او نگهداری کنند که این ماجرا پیش آمده است.

آن‌ها که متهم به کودک‌آزاری هستند، درباره سوختگی‌های شدید پیکر نحیف دختربچه شش‌ساله نیز مدعی شدند که او کتری آب‌جوش را روی خودش ریخته است و آن‌ها هم در این مدت زخم‌های او را در حمام می‌شسته‌اند و احتمالا برای همین زخم‌ها عفونی شده‌اند.این زوج جوان در حالی ادعای سوختگی براثر ریزش آب‌جوش را مطرح کردند که بررسی‌های پزشکی قانونی نشان از سوختگی بر اثر سیخ داغ و سیگار را تأیید کرده بود. در مقابل این موضوع مرد جوان اعتراف کرد که به موادمخدر اعتیاد دارد و فقط چندباری هنگام نشئه سیخ داغ را به بدن کودک زده است و دیگر سوختگی‌ها به دلیل ریختن آب‌‌جوش روی بدنش است.

متهمان به کودک‌آزاری که هنوز نتوانسته بودند مقام قضایی را در این باره قانع کنند، با اتهام ضربه به سر کودک و قتل روبه رو شدند.

آن‌ها با این ادعا که هیچ نقشی در مرگ کودک نداشته‌اند، اعلام کردند حدیثه دچار بیماری تشنج بود. آن روز هم دچار تشنج شدیدی شده بود که سرش به جایی خورد و حالش بدتر شد و آن‌ها از ترس اینکه مبادا او بمیرد کودک را به بیمارستان رساند‌ند.

وقتی قاضی میرزایی از وضعیت مادر احتمالی کودک پرسید، زن جوان مدعی شد که مادر او را می‌شناسد و می‌تواند او را پیدا کند. آن‌ها در حالی که همچنان اصرار می‌کردند حدیثه دخترخودشان نیست، قرار شد که مادر اصلی او را پیدا کنند و با خود به دادسرا بیاورند.قاضی کاظم میرزایی، بازپرس شعبه‌٢١١‌ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، با بیان اینکه این افراد از روز اول اقدام به ضد و نقیض‌گویی کرده‌اند، از ادامه بررسی این پرونده با توجه به ادعاهای متهمان برای پیدا کردن مادر احتمالی این کودک خبر داد.

طبق اظهارات مقام قضایی، پزشکی قانونی در حال بررسی ادعای ضربه به سر کودک است ولی مرگ مغزی را تأیید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید