نخستین عکس خبرنگار پرس تی‌وی و پسرش پس از آزادی

کدخبر: ۲۶۴۵۳۲
اقتصادنیوز: به تازگی عکسی از مرضیه هاشمی و پسرش پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» کشور آمریکا بازداشت شد و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

در اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) تشکیل شد، قاضی اذعان کرد که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است. سرانجام  مرضیه هاشمی، بعد از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون متهم شدن به هیچ جرمی آزاد شد.

مرضیه هاشمی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: دولت آمریکا من را به دلیل حرفه و اعتقاداتم بازداشت کرد. این اقدام دولت آمریکا هشداری به من بود که بگویند "نظاره‌گر گام‌های تو هستیم." من به حقیقت و فریاد زدن حقیقت اعتقاد راسخ دارم. معتقد به رساتر کردن صدای مظلومان هستم و مواقعی وجود دارد که این با سیاست‌های قدرت‌های موجود تناقض دارد.

به تازگی عکسی از مرضیه هاشمی و پسرش پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

9323296_149

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید