مشاور جنجالی ترامپ بازداشت شد

کدخبر: ۲۶۴۵۷۲
اقتصادنیوز؛ «راجر استون» یکی از نزدیک‌ترین و اصلی‌ترین مشاوران انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکا توسط پلیس این کشور بازداشت شد.
مشاور جنجالی ترامپ بازداشت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رسانه‌های آمریکا از دستگیری راجر استون، مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا به اتهام تلاش برای منحرف کردن شواهد مربوط به تحقیقات مولر خبر دادند.

بنابر گزارش شبکه خبری ان. بی. سی، دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه اعلام کرد که  هیئت منصفه فدرال، اتهاماتی را متوجه استون کرده  است. وی به پنج مورد اظهارات دروغین و تلاش برای منحرف کردن شواهد مربوط به تحقیقات متهم شده است.

طبق اطلاعات دفتر مولر، استون در شهر «فورت لادردیل» در ایالت فلوریدا دستگیر شده است و امروز جمعه در دادگاه حاضر می‌شود. تحقیقات درباره استون طی چند ماه صورت گرفت اما وی همواره بر بیگناهی خود تاکید داشت.

چند ماه پیش هم «کریستین دیویس» زنی که در نیویورک به دلیل انجام کارهای غیراخلاقی بدنام است گفته بود که چهار نفر از افرادی که برای استون کار کرده بودند، مورد احضار تیم تحقیقاتی مولر قرار گرفتند که یکی از آنها خود او است اما در کارزار ۲۰۱۶ ترامپ نقش و حضوری نداشته چرا که او در این زمان، در زندان بوده است.

مولر در تلاش است در تحقیقاتش به این سوال پاسخ دهد که آیا تیم انتخاباتی ترامپ پیش از انتخابات با روسیه یا دولت‌های خارجی دیگر تبانی کرده است یا نه. ترامپ همچنین با این اتهام روبروست که با اخراج «جیمز کومی» رئیس وقت اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف. بی. آی) از اجرای قانون و پیشرفت تحقیقاتی که آن زمان در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات در جریان بود، جلوگیری کرده است.

وی تاکنون در این ارتباط علیه ۳۳ نفر طرح اتهام کرده است. سه نفر از اعضای ارشد تیم انتخاباتی ترامپ هم، یعنی «مایکل فلین» مشاور اسبق امنیت ملی، «پائول منافورت» رئیس سابق تیم انتخاباتی و «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ، در این پرونده گناهکار شناخته شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید