پای ملکه انگلیس به بحران برگزیت کشیده شد

کدخبر: ۲۶۴۵۷۷
اقتصادنیوز؛ به دنبال تشدید شکافها بر سر برگزیت در انگلیس، ملکه الیزابت سیاست‌مداران این کشور را به اتحاد فراخواند تا آینده اقتصادی لندن از سراشیبی سقوط نجات پیدا کند.
پای ملکه انگلیس به بحران برگزیت کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ با اینکه دولت بریتانیا تنها تا ۲۹ مارس فرصت دارد از اتحادیه اروپا خارج شود، برای حل اختلاف‌نظر با پارلمان و سایر احزاب قدرتمند با بن‌بست سیاسی مواجه شده است. از این رو ملکه این کشور در پیامی غیر مستقیم سعی کرد سیاست‌مداران را در قبال برگزیت متحد کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ملکه الیزابت دوم، با دعوت  سیاست‌مداران بریتانیا به اتحاد و اتکای آن‌ها به دید کلان، تلویحا به راه‌حل موجود برای بحران برگزیت اشاره کرد. وی با این‌که به‌طور آشکار به برگزیت اشاره نکرد اما در سخنرانی خود گفت هر نسلی با «چالش‌ها و فرصت‌های تازه» مواجه است.

ملکه بریتانیا در مجامع عمومی بی‌طرف است و در همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ نیز به‌طور غیرمستقیم و ظریفی از مردم اسکاتلند خواست درمورد آینده خود با احتیاط فکر کنند.

هفته گذشته پارلمان توافق‌نامه تنظیم شده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را رد کرد تا دولت با گزینه برگزیت بدون توافق مواجه شود. گزینه‌ای که می‌تواند ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی بریتانیا با استقبال از پیام ملکه این کشور در مورد برگزیت، هشدار داد اگر این کشور بدون توافق از اتحادیه بریتانیا خارج شود استعفا خواهد داد.

هاموند روز جمعه اذعان کرد برگزیت بدون توافق آسیبی جدی به اقتصاد بریتانیا وارد خواهد کرد.

او گفت: «وظیفه ما این است آنچه مردم بریتانیا باور دارند در همه‌پرسی به آن‌ها قول داده شده را تحویلشان دهیم. وظیفه ما این است که مطمئن شویم به تصمیم آن‌ها در همه‌پرسی احترام می‌گذاریم اما آن را به‌نحوی انجام دهیم که به آن‌ها آینده‌ای شکوفا را که قولش به آن‌ها داده شده ارائه کنیم».

به گفته تحلیل‌گران بریتانیایی، برگزیت بزرگ‌ترین بحران ملی بریتانیا بعد از جنگ جهانی دوم است.

 سخنگوی دولت ترزا می نیز روز جمعه در جمع خبرنگاران از دعوت ملکه الیزابت دوم به حفظ احترام متقابل در منازعات بر سر برگزیت، استقبال کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید