کشف تونل 3 کیلومتری داعش در عراق

کدخبر: ۲۶۴۶۱۱
اقتصادنیوز؛ یک تونل عناصر داعش در فلوجه استان الانبار عراق کشف شد که سه کیلومتر طول دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ اداره اطلاعات نظامی عراق روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: این تونل حین عملیات گشت و شناسایی نیروهای استخبارات عراق در منطقه الشهدا در فلوجه کشف شده است.

تونل 3 کیلومتری داعش در فلوجه کشف شد

عناصر داعش از این تونل برای مخفی شدن و نیز جابجایی و نقل و انتقال میان این منطقه استفاده می کردند.

شهر فلوجه در سال 2016 از چنگ داعش آزاد شد.

نیروهای امنیتی پس از کشف و تفتیش این تونل، آن را منهدم کردند.

گزارش به جزییات بیشتری درخصوص این عملیات اشاره نکرده است.

در طول بیش از یک سال گذشته که از اعلام شکست نظامی داعش می گذرد، عملیات تروریستی پراکنده در نقاط مختلف و همزمان عملیات های تعقیب و کشف و رصد نیروهای دولتی علیه تروریست ها همچنان ادامه دارد.

همزمان، منابع امنیتی در استان دیاله در شرق عراق و هم مرز با ایران از بازداشت دو متهم به تروریسم تحت تعقیب خبر می دهند.

این درحالی است که استان دیاله در روزهای اخیر شاهد افزایش تحرکات تروریستی بوده است.

تروریست های داعشی یکشنبه شب گذشته با حمله به یک نقطه امنیتی در روستای شیرک در منطقه خانقین، دو نفر از پرسنل پلیس فدرال این کشور را به قتل رساندند.

همزمان با این حمله، 'جبار المعموری' یک مقام الحشد الشعبی نسبت به ازسرگیری فعالیت سری از سوی بقایای حزب منحله بعث عراق در این استان هشدار داده بود.

وی گفت که حزب منحل شده بعث دارای فعالیت های مخفیانه در استان دیاله است و این خطری است که باید از سوی دستگاه های مسوول رصد و چاره جویی شود.

المعموری افزود: حزب بعث هنوز در استان دیاله ریشه کن نشده و در حال حاضر تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت این استان تلقی می شود و انکار این فعالیت های سری، در واقع پوششی برای اقدامات جنایتکارانه بقایای حزب بعث در این استان بشمار می رود.

وی خواستار تشکیل یک تیم امنیتی برای رصد فعالیت سرکردگان حزب بعث در استان دیاله و ارتباط آنها با گروهها و فعالیت های تروریستی، تکفیری و نژادپرستانه در این منطقه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید