موافقت ترامپ با بازگشایی موقت دولت

کدخبر: ۲۶۴۶۲۹
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خبر داد رئیس جمهوری آمریکا به توافقی موقت با دمکرات های کنگره رسیده تا ضمن پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال این کشور مذاکرات درباره بودجه دیوار مرزی را ادامه دهند.
موافقت ترامپ با بازگشایی موقت دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از مقام های کنگره آمریکا که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بودجه ای سه هفته ای برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال این کشور موافقت کرده است.

با این توافق، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (اول دی ماه) تعطیل هستند، به مدت سه هفته بازگشایی می شوند.

به نوشته واشنگتن پست، قرار است ترامپ تا دقایقی دیگر در یک سخنرانی این موضوع را اعلام کند اما ممکن است تا آن زمان جزئیات این توافق تغییر کند.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا با توقف و تاخیر برخی پروازهای مهم در فرودگاه های این کشور از جمله در دو فرودگاه نیویورک به مرحله ای بحرانی رسید.

با این توافق، ترامپ و دمکرات های کنگره آمریکا سه هفته فرصت دارند تا درباره بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک به توافقی نهایی برسند.

تعطیلی دولت آمریکا که طولانی ترین تعطیلی در تاریخ این کشور شده و حدود 800 هزار نفر از کارمندان دولتی این کشور را تاکنون بدون حقوق گذاشته، امروز وارد سی و پنجمین روز خود شد.

تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که نهادهای نظارت حمل و نقل هوایی را با کمبود نیرو مواجه کرده، باعث اختلال در پروازهای فرودگاه های مختلف در این کشور شد.

کمبود نیروهای نظارت بر ترافیک هوایی سبب شد اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای فرودگاه «لاگاردیا» در نیویورک را متوقف کند.

این در حالی است که برخی فرودگاه های مهم دیگر از جمله فرودگاه بین المللی «نیووارک» در نیویورک نیز با تاخیر در پروازها مواجه شدند.

روز گذشته مدیران شرکت های هواپیمایی در آمریکا هشدار دادند که تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال که بسیاری از کارمندان از جمله ناظران اداره امنیت حمل و نقل و کنترل کننده های ترافیک هوایی را بدون حقوق گذاشته، پروازها را با اخلال روبرو می کند.

ترامپ در ابتدا اعلام کرده بود هر لایحه بودجه ای را که شامل 5.7 میلیارد دلار بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز مکزیک نباشد، وتو می کند.

با طولانی شدن تعطیلی دولت، وی پیشنهاد داد که اجرای قانون داکا را که مورد حمایت دمکرات ها است تا 3 سال تمدید کند و در ازای آن بودجه دیوار مرزی تصویب شود، اما سران دمکرات ها این پیشنهاد را نپذیرفتند.

از سوی دیگر دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا که با 1.3 میلیارد دلار بودجه برای دیوار مرزی موافق بودند، پیشنهاد کردند 1 میلیارد دلار دیگر برای امنیت مرزی تصویب شود اما برای دیوار هزینه نشود. این پیشنهاد از سوی جمهوریخواهان رد شد.

تعطیلی دولت که رکورد تعطیلی ها در تاریخ آمریکا را شکست از یک ماه گذشته بسیاری از نهادهای فدرال را با مشکل مواجه کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید