فعال زن ضد جنگ این‌بار سخنرانی پامپئو را بهم ریخت +فیلم

کدخبر: ۲۶۴۷۰۸
اقتصادنیوز: «مدئا بنجامین» فعال آمریکاییِ ضد جنگ در جریان جلسه «سازمان کشورهای آمریکایی» در واشنگتن، درباره حرف‌های وزیر خارجه کشورش علیه ونزوئلا خطاب به حاضران این نشست گفت: «از کودتا حمایت نکنید و به حرف‌های پامپئو گوش ندهید».
فعال زن ضد جنگ این‌بار سخنرانی پامپئو را بهم ریخت +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک فعال ضد جنگ در آمریکا در جریان نشست «سازمان کشورهای آمریکایی» که با حضور «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد، در مخالفت با مواضع مداخله‌جویانه مقام‌های آمریکایی علیه دولت ونزوئلا گفت: «کودتا کردن، انجام یک دوره انتقالی دموکراتیک نیست».

«مدئا بنجامین» فعال آمریکاییِ ضد جنگ و موسس گروه موسوم به «کود پینک» که در سال‌های اخیر بارها در مخالفت با مواضع جنگ طلبانه دولت کشورش موضع‌گیری کرده و باعث به هم ریختن جلسات مقام‌های ارشد این کشور از قبیل رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های دولتی شده، این بار در جلسه‌ای که با حضور وزیر خارجه برگزار شده بود، در اعتراض به مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن علیه ونزوئلا، فریادهای ضد جنگ و ضد کودتا سر داد.

نشست «سازمان کشورهای آمریکایی» با درخواست آمریکا برای بررسی تحولات ونزوئلا روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شد و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه دولت و رئیس‌جمهور قانونی این کشور آمریکای لاتین موضعگیری کرد و خواستار حمایت دیگر کشورهای از «خوآن گوآیدو» رئیس‌جمهور خودخوانده شد اما این سخنرانی با مخالفت بنجامین مواجه شد.

این فعال آمریکاییِ ضد جنگ چند ثانیه پس از سخنرانی مداخله‌جویانه وزیر خارجه کشورش با برافراشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: «سازمان کشورهای آمریکایی: از کودتا در ونزوئلا حمایت نکنید»، اعتراض خود را با موضاع دولت آمریکا ابراز کرد.

بنجامین همچنین با فریاد خطاب به حاضران این نشست گفت: «به حرف‌های پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) گوش ندهید، کودتا کردن، انجام یک دوره انتقالی دموکراتیک نیست».

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا از رژیمهای دیکتاتوری در عربستان سعودی و مصر حمایت می‌کند و حالا می‌خواهد در ونزوئلا کودتا به راه بیاندازد.

بعد از اظهارات این فعال ضد جنگ، نیروهای امنیتی بنجامین را از جلسه بیرون کردند اما فریادهای او همچنان ادامه داشت و او حین خروج اجباری از این جلسه به حاضران می‌گفت: «از کودتا حمایت نکنید، از کودتا در ونزوئلا حمایت نکنید».

اظهار مخالفت این فعال ضد جنگ در حالی صورت گفته که واشنگتن در اقدامی مداخله‌جویانه ضمن به رسمیت شناختن «خوآن گوآیدو» رئیس‌جمهور خودخوانده، از حمایت همه جانبه خود از او سخن گفته و حتی از تخصیص ۲۰ میلیون دلار کمک مالی بدین منظور خبر داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید