«گوایدو» درخواست مذاکره با «مادورو» را رد کرد

کدخبر: ۲۶۴۸۲۳
اقتصانیوز؛ «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا پیشنهاد مذاکره با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری منتخب این کشور را رد کرد.
«گوایدو» درخواست مذاکره با «مادورو» را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «خوان گوایدو» رئیس کنگره ملی ونزوئلا که رهبری معترضان خیابانی علیه «نیکلاس مادورو» را برعهده گرفته است، امروز شنبه پیشنهاد مذاکره با رئیس جمهوری قانونی و منتخب این کشور را رد کرد.

این درحالی است که پس از اینکه «خوان گوایدو» رهبر مخالفان تحت امر آمریکا در این کشور چهارشنبه گذشته خود را رئیس‌جمهوری موقت معرفی و سپس سوگند یاد کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ هایی مداخله‌ جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند!

به دنبال مجموعه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن، تعدادی از هواداران «خوان گوایدو» در برخی خیابان های کاراکاس پایتخت این کشور به خیابان ها ریخته و پس از سردادن شعارهایی ضد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا دست به اعتراض در خیابان ها و معابر برخی از شهرها زدند.

«نیکلاس مادورو» هم در سخنرانی در جمع هواداران خود با اعلام قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت که به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را تَرک کنند. وی در ادامه تصریح کرد که آمریکا در ونزوئلا کودتا به راه انداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید