ترامپ: ما دیوار را می‌سازیم

کدخبر: ۲۶۴۸۳۱
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در پیام توییتری ضمن درخواست از متحدان خود برای بزرگ جلوه ندادن تعطیلی دولت و امنیت مرزی، اعلام کرد که از خواست خود برای احداث دیوار مرزی کوتاه نمی آید.
ترامپ: ما دیوار را می‌سازیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دونالد ترامپ برغم عقب نشینی بی سابقه از مواضع خود و تن دادن به خواسته دمکرات های کنگره، در صفحه توییتری خود نوشت: 21 روز خیلی سریع می گذرد. مذاکرات با دمکرات ها بی درنگ آغاز خواهد شد. دستیابی به توافق کار آسانی نخواهد بود، دو حزب سخت شروع به کار کرده اند.

وی در ادامه نوشت: موضوع مربوط به امنیت ملی به واسطه آنچه در مرز و از طریق مذاکره روی داده، تا حد زیادی پیشرفت داشته است. ما دیوار را می سازیم. 

ترامپ همچنین در توییت دیگری هشدار داد که کاروان بزرگ و جدیدی از پناهجویان تشکیل و راهی آمریکا شده است.

وی در این توییت نوشت: اگر دیواری محکم داشتیم، آنها حتی تلاش نمی کردند سفری طولانی و خطرناک را آغاز کنند. دیوار را بسازید، جرم و جنایت کاهش خواهد یافت. 

کاروان جدیدی از مهاجران هندوراسی به امید رسیدن به آمریکا، از مرز گواتمالا عبور و تحت نظارت نیروهای نظامی و پلیس وارد این کشور شده است.

اخبار مربوط به حرکت این کاروان در حالی منتشر شده که ترامپ برای توجیه احداث دیواری در مرز کشورش با مکزیک، در تلاش است مردم آمریکا را متقاعد کند بحرانی در مرز جنوبی آمریکا وجود دارد.

درخواست ترامپ برای تخصیص میلیاردها دلار برای ساخت این دیوار، مناقشه ای را با کنگره رقم زد که به تعطیلی 35روزه دولت آمریکا منجر شد. 

مهاجرانی که از آمریکای مرکزی می گریزند، اغلب از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستند که به طور معمول، فقر و خشونت گروه های تبهکار را انگیزه خود برای ترک زادگاه شان عنوان می کنند. 

ترامپ همچنین در توییت دیگری یادآور شد: ما قطعا به یک مانع فیزیکی یا دیوار نیاز داریم، هر چه می خواهید آن را بنامید.

این توییت در حالی منتشر شد که ترامپ با افزایش فشارهای ناشی از طولانی شدن تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا، نه تنها تهدیدهای خود در مورد متوسل شدن به موقعیت اضطراری را عملی نکرد، بلکه با عقب نشینی بی سابقه از مواضع اش به خواسته دمکرات های کنگره تن داد.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته (جمعه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا و دمکرات های کنگره به توافق رسیده اند تا ضمن پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال، مذاکرات درباره بودجه دیوار مرزی را ادامه دهند.

با حصول این توافق، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (اول دی ماه) تعطیل شد، بازگشایی می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید