کویت: تلاش کنیم تجربه سوریه و لیبی در جای دیگری تکرار نشود

کدخبر: ۲۶۴۸۴۸
اقتصادنیوز: نماینده کویت در جلسه شورای امنیت که برای بررسی تحولات ونزوئلا برگزار شد، از اعضای این شورا خواست، تلاش کنند تجربه تلخ سوریه و لیبی در جای دیگر تکرار نشود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت که روز شنبه به وقت محلی نیویورک در خصوص ونزوئلا برگزار شد، گفت: کویت با نگرانی حوادث اخیر در ونزوئلا را دنبال می کند و ما بر ضرورت احترام به آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور تاکید داریم.

وی تصریح کرد: ما بر ضرورت گفت و گوی سیاسی جامع برای حل بحران کنونی در ونزوئلا تاکید داریم و از تمامی طرف ها می خواهیم، برای جلوگیری از خسارت های جانی، اعمال خشونت آمیز را کنار گذاشته و خویشتنداری خود را حفظ کنند.

العتیبی با اشاره به بحران های سوریه و لیبی ادامه داد: در سال های گذشته لیبی و سوریه در ابتدا شاهد تظاهرات مسالمت آمیزی بود، اما متاسفانه کم کم به خشونت کشیده شد ، خسارت های جانی و مالی زیادی را برجای گذاشت و پایانی غمگین داشت.

نماینده دائم کویت که کشورش به مدت دو سال از سال 2017 به عنوان عضو غیر دائم در شورای امنیت حضور دارد، گفت: سوریه و لیبی همچنان ما را به خود مشغول کرده و امنیت و ثبات منطقه و جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است. به همین خاطر باید تلاش کنیم، حوادث این کشورها در منطقه ما و دیگر مناطق جهان رخ ندهد.

جلسه روز شنبه شورای امنیت به درخواست آمریکا برای بررسی تحولات اخیر ونزوئلا برگزار شد.

در این جلسه، تعدادی از اعضا از جمله چین، روسیه و گینه استوایی از سیاست‌های مداخله‌جویانه کاخ سفید و متحدانش در منطقه و تلاش برای انجام کودتا در ونزوئلا بشدت انتقاد کردند.

این تلاش‌ها که با محوریت حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مجلس ولی ونزوئلا صورت می‌گیرد، این کشور را در آستانه هرج و مرج سیاسی قرار داده است.

پیشتر آمریکا و برخی کشورهای آمریکای جنوبی از جمله کلمبیا، آرژانتین، و برزیل، گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

این در شرایطی است که انتخابات این کشور اردیبهشت ماه برگزار و مادورو برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا برگزیده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید