بولتون: کیم جونگ اون فکر فریب دادن ترامپ را هم نکند

کدخبر: ۲۶۴۹۶۸
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا به رهبر کره شمالی هشدار داد که به فکر فریب دادن ترامپ نیافتد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ژاپن تایمز نوشت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ که یکی از مقامات افراطی کاخ سفید به شمار می‌رود گفته است که واشنگتن درصورت مشاهده "یک نشانه قابل توجه" حرکت به سمت خلع سلاح،  تحریم‌های خرد کننده را کاهش خواهد داد.

وی که در مصاحبه‌ای با واشنگتن تایمز شرکت کرده بود در مورد احتمال کاهش تحریم‌های شدید علیه کره شمالی صحبت کرد. این درحالی است که بولتون در فوریه سال گذشته خواستار بمباران پیش دستانه کره شمالی شده بود.

بولتون در پاسخ به سوالی درباره میزان پیشرفت مذاکرات با کره شمالی گفت: ترامپ بارها گفته است که کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام نداده است. کره شمالی آزمایشات موشکی انجام نداده است. چیزی که ما از کره شمالی میبینیم نشانه یک تصمیم راهبردی برای برچیدن تسلیحات هسته‌ای است و این زمانی است که ما خلع سلاح مورد نظر ترامپ برای لغو تحریم‌ها را مشاهده کنیم.

البته بولتون در این مصاحبه مشخص نکرد منظورش تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی است یا تحریم‌های یکجانبه آمریکا. اما به نظر می‌رسد هرگونه لغو موقت تحریم‌ها علیه کره شمالی حرکتی رو به عقب از سیاست تلاش برای "خلع سلاح کامل و قابل راستی آزمایی" است.

وی در پایان این مصاحبه هشداری جدی نیز به رهبر کره شمالی داد و گفت: مذاکره واقعا بین ترامپ و کیم جونگ برگزار می‌شود .او (ترامپ) آماده شرکت در مذاکرات است. اگر جای کیم جونگ اون بودم به فکر دور زدن رئیس‌جمهور نمی‌افتادم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید