چین اعلام کرد؛

نشست هسته‌ای قدرت‌های اتمی جهان در پکن

کدخبر: ۲۶۴۹۹۰
اقتصادنیوز؛ وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد این کشور از روز چهارشنبه میزبان یک اجلاس بسیار مهم درباره تسلیحات و فناوری هسته‌ای است.
نشست هسته‌ای قدرت‌های اتمی جهان در پکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ در این بیانیه که امروز یکشنبه منتشر شد آمده است این اجلاس با موضوعاتی چون خلع سلاح هسته ای، منع اشاعه و کاربرد صلح آمیز انرژی اتمی در پکن پایتخت چین برگزار می شود.

نمایندگانی از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا و بریتانیا که از قدرت های اتمی دنیا هستند در این نشست در شرایطی شرکت می کنند که جنگ تجاری بر روابط چین و آمریکا بشدت سایه افکنده است.

'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه ای با خبرنگاران خاطر نشان کرد تقویت همکاری میان قدرت های اتمی دنیا و حفاظت از پیمان منع اشاعه از جمله دستور کارهای اجلاس است.

این نشست یکی از مهمترین اجلاس های تسلیحات هسته ای دنیا به حساب می آید که چین آن را میزبانی می کند و نتایج آن می تواند برای توقف مسابقه تسلیحاتی اتمی در دنیا مفید باشد.

اجلاس در حالی برگزار می شود که روابط چین و آمریکا به دلیل جنگ تجاری تیره شده و از سوی دیگر مناسبات پکن با اوتاوا پس از دستگیری یک مدیر ارشد مالی شرکت هواوی مخدوش شده است.

وزارت خارجه چین افزوده است حضور نمایندگان پنج قدرت اتمی دنیا با تمرکز بر همکاری و مشارکت بیشتر می تواند به پیشبرد صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی کمک کند و پکن به این نشست اهمیت زیادی می دهد.

انتظار می رود ریاست هیات روسیه را سرگئی ریابکف معاون وزیر خارجه این کشور و ریاست طرف آمریکایی را آندره تامپسون همتای وی برعهده داشته باشند.

از انجایی که قرار است نشستی درباره پیمان منع اشاعه در سال 2020 میلادی برگزار شود چین امیدوار است طرفین در جریان اجلاس روز چهارشنبه درباره این پیمان نیز رایزنی کنند.

مشورت هایی که در سال 2015 میلادی در اجلاس نیویورک در این ارتباط انجام شد به نتیجه نرسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید