کاهش فروش ایکس‌باکس وان در سراسر جهان

کدخبر: ۲۶۵۰۴۸
اقتصاد نیوز: بالاخره با پایان سال 2018 میلادی، آمار فروش ایکس‌باکس وان در سراسر جهان اعلام شد که به نظر می‌رسد این کنسول کمتر از سطح انتظارات در بازار عمل کرده است.
کاهش فروش ایکس‌باکس وان در سراسر جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، با پایان رسیدن سال 2018 میلادی، سازمان‌هایی که در حوزه آمار اقتصادی فعالیت می‌کنند، طی هفته‌های اخیر میزان فروش ادوات عرصه بازی‌های ویدیویی را هم ارائه داده اند. بر این اساس، مشخص شد که کنسول نینتندو سوییچ موفق شده است عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال را به خود اختصاص دهد. از طرفی دیگر، کنسول پلی‌استیشن 4 هم در زمینه فروش عملکرد موفقی داشته است و توانسته به میزان 91.6 میلیون دستگاه را به فروش برساند؛ اما این طور که پیداست، سال گذشته میلادی برای مایکروسافت و کنسول نسل هشتم آن‌ها، سال چندان خوبی نبوده است.

البته اتفاقاتی که از همان سال 2013 گریبان مایکروسافت و ایکس‌باکس وان را گرفت، بی‌شک در فروش نه چندان رضایت‌بخش این کنسول، بی‌تاثیر نبوده است. هر چند در سال‌های اخیر، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت موفق شد تا در سال‌های اخیر، اوضاع و شرایط بهتری را برای این برند رقم بزند اما ظاهرا، در سال 2018 میلادی، نتوانسته اند فروش قابل قبولی داشته باشند.

بر اساس پستی که دانیل احمد (Daniel Ahmad) تحلیل‌گر شرکت نیکو پارتنرز (Niko Partners) در ResetEra منتشر کرده است، آمار فروش ایکس‌باکس وان در سراسر جهان به بیش از 41 میلیون دستگاه رسیده است. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که این کنسول کمتر از 50 درصد پلی‌استیشن 4 در تمام مناطق جهان، فروش داشته است!

بدون شک عرضه جهانی کنسول نینتندو سوییچ در سال 2017 و جذابیت‌های بی‌حد و حصر این کنسول برای بازیکنان، در کاستی آمار فروش ایکس‌باکس وان بی‌تاثیر نبوده است. باید اعتراف کرد که شرکت مایکروسافت از این نظر در رقابت بین کنسول‌های نسل هشتم، شکست خورده است. با این وجود، ممکن با انتشار بازی‌های محبوبی مانند Crackdown و Gears 5 و شاید هم Halo: Infinite در سال 2019 میلادی، شرایط بهتری برای ایکس‌باکس وان و مایکروسافت ایجاد شود.

به هر حال، ابراز امیدواری می‌کنیم که ایکس‌باکس نسل بعد که احتمالا ایکس‌باکس اسکارلت نام خواهد داشت، با قدرت بیشتری با کنسول‌های نینتندو و سونی رقابت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید