عباسعلی کدخدایی:

در انتخابات 88 پیشنهاد کردند که شورای نگهبان را کنار بگذاریم

کدخبر: ۲۶۵۰۸۸
اقتصادنیوز؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اعتراض‌های برخی افراد در انتخابات 88 گفت: در انتخابات 88 پیش ما آمدند که شورای نگهبان را کنار بگذاریم و عده‌ای بنشینند و نظارت بکنند؛ برچه اساسی؟ قانون این را می‌گوید؟ اگر قانون اساسی را کنار بگذاریم که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در سی و پنجمین نشست میان‌دوره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: حضور خودجوش مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب و رفع مردمی مشکلات اقتصادی و معیشتی از عوامل مهم پیروزی و استمرار انقلاب به‌ویژه در دهه 50 بود.

کدخدایی

وی افزود: حضور مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی به دلیل افق روشنی که امام راحل به مردم داده بود کاملاً هدفمند و هوشمندانه بود. مردم نابه‌سامانی و مشکلات معیشتی و اقتصادی اوایل انقلاب را به دلیل هدف بالاتر یعنی تشکیل نظام اسلامی تحمل می‌کردند و امام راحل نیز با هدایت و رهبری ویژه خود مانع از به انحراف کشیده شدن انقلاب اسلامی می‌شد.

کدخدایی با اشاره به زمینه‌های مردمی انقلاب اسلامی عنوان کرد: تشکیل نظام اسلامی و اجرای عدالت مهم‌ترین هدف مردم از حضور در صحنه‌های انقلاب بود، حل مشکلات اقتصادی و آزادی زندانیان سیاسی فقط بخشی از اهداف بلند ملت ایران از انقلاب بود.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی نشان از حس هم‌نوع دوستی در بین دانشجویان کشور است، در این اردوها ازنظر علمی و مادی امتیازی به فردی داده نمی‌شود اما دانشجویان به دلیل حس خدمتگزاری به افراد محروم راهی این قبیل اردوها می‌شوند. استمرار نظام اسلامی با حضور آگاهانه، عاقلانه و مسئولانه ملت تضمین می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حضور جوانان ایران در جبهه مقاومت اسلامی به دلیل دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی بوده تا گزندی به آرمان‌های انقلاب وارد نشود، برای مقابله و مبارزه با دشمن باید ابراز و روش‌های آن‌ها را به‌درستی تحلیل و ارزیابی کنیم، دشمن هرگز از یک روش و ابزار برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده نکرده است.

کدخدایی ادامه داد: حربه اقتصادی مهم‌ترین ابزار دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران است، راهکار مقابله با این تهاجم و جنگ دشمن عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، ورود جوانان در عرصه‌های مختلف سبب شده تا گره‌گشایی از مشکلات ایجاد شود. مشکل امروز کشور فراموشی اصل هشتم قانون اساسی و نظارت مستمر و دائمی ملت بر دولت و دولت بر مردم است که مصداقی از فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی ابراز کرد: باگذشت 4 دهه از انقلاب همچنان ضعف‌هایی در زمینه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور وجود دارد، احزاب نقش مهمی در امر سیاست دارند، رسالت اصلی احزاب سیاسی نقد حاکمان و دولتمردان بوده که امر شایسته و به‌جایی است. اگر احزاب و گروه‌های سیاسی احیا شوند روند تصمیم‌گیری و حل مسائل در دولت و مجلس روند بهتری به خود می‌گیرد.

کدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض‌های برخی افراد در انتخابات 88 گفت: در انتخابات 88 پیش ما آمدند که شورای نگهبان را کنار بگذاریم و عده‌ای بنشینند و نظارت بکنند؛ برچه اساسی؟ قانون این را می‌گوید؟ اگر قانون اساسی را کنار بگذاریم که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد رسمی‌ آنها در جلسه این بود که شورای نگهبان کنار برود و هیئتی از قضات، وکلا و سیاسیون بیاید تا بر کار انتخابات نظارت کنند؛ برچه اساس این حرف زده شد؟ وقتی شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید می‌کرد و گزینه نهایی شما در آن بود، شورای نگهبان خوب بود ولی وقتی که برگزاری انتخابات است و دارید آمار انتخابات را می‌گویید، شورای نگهبان کنار برود؟

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تهاجم رسانه‌ای دشمن اضافه کرد: جمهوری اسلامی در عرصه رسانه مظلوم واقع‌ شده است، هجمه تهاجم و تخریب رسانه‌ای در مقایسه با بیان دستاوردها و معرفی انقلاب اسلامی قابل‌مقایسه نیست. جهاد تبلیغی انتظاری بوده که از دانشجویان و اردوهای جهادی انتظار می‌رود تا فقر اطلاعاتی موجود در بسیاری از مناطق محروم کشور از این طریق بهبود یابد.

کدخدایی ادامه داد: متأسفانه وجود برخی انحرافات و توقفگاه‌ها سبب شده تا انقلاب اسلامی در رسیدن به اهداف اساسی خود با مشکل و مانع روبه‌رو شود. 40 سالگی انقلاب اسلامی آغاز راه تکامل و بلوغ نظام بوده که با شناسایی موانع پیش‌رو مسیر پیشرفت انقلاب در ریل منطقی‌تری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: افراد در انتقاد به مسئولان نظام نباید مشکلات شخصی خود را به مشکلات کشور گره بزنند، انتقادات باید بر محور قانون باشد، اگر مشکلی یا نقدی بر عملکرد مسئولان و غیره وجود دارد باید در مسیر قانونی خود دنبال و به سرانجام برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید