حامیان دولت ونزوئلا در تهران تجمع کردند

کدخبر: ۲۶۵۲۰۵
اقتصادنیوز: جمعی از حامیان دولت ونزوئلا امروز در سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از سازمان‌های مردم نهاد و حامیان نظام ضد امپریالیستی پیش از ظهر امروز به منظور اعلام حمایت خود از دولت منتخب و رسمی ونزوئلا در محل سفارتخانه این کشور در تهران تجمع کردند.

«خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور ۳ بهمن ماه با حمایت آمریکا و برخی کشور‌ها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و سوگند نیز یاد کرد و به فاصله نیم ساعت از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

همچنین در پی تحولات اخیر در ونزوئلا و دخالت‌های علنی و نامشروع آمریکا در امور این کشور، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۴ بهمن در واکنشی با اعلام حمایت ایران از دولت مادورو اظهار داشت: ما امیدواریم هرگونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با به کارگیری راهکار‌های قانونی و مسالمت‌آمیز هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پی این تحولات با «خورخه آرره آسا» همتای ونزوئلایی و مولود چاووش اوغلو دیگر همتای ترک خود تلفنی گفتگو و حمایت ایران از دولت مادورو را اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید