هشدار در مورد افزایش سیارک های دور زمین

کدخبر: ۲۶۵۲۹۲
اقتصاد نیوز:نتایج بررسی های ناسا نشان می دهد تعداد سیارک ها و سنگ های بزرگی که در اطراف کره زمین در حال حرکت هستند، در حال افزایش است.
هشدار در مورد افزایش سیارک های دور زمین

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، نتایج بررسی های ناسا نشان می دهد تعداد سیارک ها و سنگ های بزرگی که در اطراف کره زمین در حال حرکت هستند، در حال افزایش است. البته این افزایش به معنای بیشتر شدن احتمال برخورد سیارک های مذکور با زمین نیست و هنوز خطر وقوع چنین رویدادی بسیار نادر است.

بر طبق بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفته خطر برخورد سیارک ها با زمین در مقایسه با عصر دایناسورها سه برابر شده، اما این خطر کماکان بسیار نادر قلمداد می شود.

سیارک هایی که به سمت زمین در حرکت هستند، معمولا از کمربند سیارکی منظومه شمسی جدا شده اند و در گذر زمان و تا نزدیک شدن به کره زمین قطعه قطعه شده و توان تخریبی آنها نیز بسیار کاهش می یابد.

همچنین در گذر زمان این سیارک ها تحت تاثیر شدید نور آفتاب قرار گرفته و به قطعات بسیار کوچک تری مبدل می شوند که در مسیر برخورد با زمین سرانجام به شدت داغ شده و ذوب می شوند.

بر همین اساس سیارکی که بتواند به نزدیکی زمین برسد بیش از یک کیلومتر طول نخواهد داشت و چنین حادثه ای در هر 1 تا 2 میلیون سال تنها یک بار رخ می دهد. البته قبلا حادثه یادشده طی هر 3 تا 5 میلیون سال تنها یک بار رخ می داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید