گام جدید آمریکا برای براندازی رئیس‌جمهوری ونزوئلا

کدخبر: ۲۶۵۳۲۸
اقتصادنیوز: وزیر خزانه داری آمریکا در جهت تکمیل کردن براندازی دولت ونزوئلا گفت که دارایی های ارزشمند دولت این کشور را در ایالات متحده ضبط می کنیم.

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استیون منوچین به همراه جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ عصر دوشنبه با حضور در نشست خبری کاخ سفید، ونزوئلا را کشوری نفتی با منابع غنی دانست و با وارد کردن اتهام به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، افزود: این منابع به سود مردم استفاده نمی شدند.

وی ادامه داد: با این منابع هیچ دلیلی ندارد که فقر و گرسنگی به میزان بحران موجود، در این کشور وجود داشته باشد. مادورو رهبر مناسب این کشور نیست ما دارایی های این دولت را توقیف و به نفع مردم ونزوئلا محافظت می کنیم.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت آمریکا تحریم های سختی را علیه ونزوئلا اعمال و به صراحت از مخالفان مادورو حمایت کرد. 

چهارشنبه گذشته در پی اعلام ریاست جمهوری خوان گوایدو رئیس مجلس این کشور که با دعوت مخالفان به خیابان انجام شد، ترامپ بلافاصله از او حمایت کرد و به رسمیت شناخت.

وزیر خزانه داری آمریکا درباره تاثیر تحریم شرکت دولتی نفت ونزوئلا بر بازار هم اظهار کرد: ما در این باره بسیار مراقب هستیم تا تاثیری بر قیمت مصرف کنندگان آمریکایی نداشته باشد همچنان که در زمان اعمال تحریم علیه ایران هم اینگونه بود.

منوچین با تاکید بر اینکه ذخایر کافی برای عرضه نفت وجود دارد، گفت: انتظار داریم این تصمیم، در کوتاه مدت تاثیر چندانی نداشته باشد. تحریم علیه ونزوئلا در مسیر درستی است همچنان که این کار را درباره ایران انجام دادیم. ما با وزارت انرژی و دیگر بخش ها کاملا هماهنگ عمل می کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید