یک مدیر سابق بانک تجارت کرمان به ۲۵ سال حبس محکوم شد

کدخبر: ۲۶۵۴۱۰
اقتصادنیوز: علی اکبر عمارت ساز معاون اجرایی وقت مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی صادر و وی به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قوه قضائیه، محاکمه علنی علی اکبر عمارت ساز، معاون اجرایی وقت مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان، سوم دی ماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی آغاز شد و پس از برگزاری ۵ جلسه از دادگاه نهایتاً در ۱۲ دی ماه، قاضی صلواتی ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

علی اکبرعمارت ساز، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۷ کرمان و فاقد سابقه کیفری است. آخرین پست دولتی وی معاون اداری مالی مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان بوده است.

این حکم امروز از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه صادر شد که به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

علی اکبر عمارت ساز در رابطه با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی به تحمل بیست و پنج سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

او همچنین در مورد اتهام پولشویی به جزای نقدی به میزان یک چهارم عوائد حاصل از پولشویی و استرداد درآمد و عوائد حاصل از ارتکاب جرم محکوم شده است.

عمارت ساز در رابطه با اتهام اختلاس نیز به رد وجه مورد اختلاس و جزای نقدی معادل دو برابر وجه مورد اختلاس محکوم گردیده است.

او در رابطه با اختلاس توأم با جعل به رد وجه مورد اختلاس و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر وجه فوق، محکوم شده است.

وی در رابطه با جعل اسناد بانکی و شناسنامه و کارت ملی، استفاده از اسناد مجعول، تصرف غیرقانونی در اموال توقیف شده، صدور گواهی خلاف واقع، تحصیل مال نامشروع، معاونت در تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت نیز محکوم شده است.

با توجه به رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی که حکایت از اجرای حکم اشد را دارد، برای علی اکبر عمارت ساز در مورد مجازات‌های حبس صادر شده، اشد مجازات که ۲۵ سال حبس است، اعمال می‌شود.

حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی در مورد علی اکبر عمارت ساز قطعی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید