شفافیت بین‌الملل اعلام کرد؛

سقوط آمریکا در رده‌بندی جهانی شاخص فساد

کدخبر: ۲۶۵۴۲۳
اقتصادنیوز؛ دیده بان مبارزه با فساد موسوم به سازمان شفافیت بین الملل طی گزارشی از سقوط جایگاه آمریکا در رده بندی جهانی شاخص فساد در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خبر داد.
سقوط آمریکا در رده‌بندی جهانی شاخص فساد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  آمریکا در شاخص فساد سال 2018 این سازمان، با از دست دادن چهار امتیاز، امتیاز 71 را از 100 کسب کرده و برای اولین بار از سال 2011 از فهرست20 کشوری که کمترین میزان فساد را در جهان دارند، خارج شد. 

به نقل از گزارش سالیانه سازمان شفافیت بین الملل که مقر آن در برلین است، «این سقوط زمانی روی داده که نهادهای نظارتی در آمریکا در معرض تهدید هستند و این کشور شاهد کمرنگ شدن هنجارهای اخلاقی در بالاترین سطوح قدرت است.» 

فرانس 24 نوشت: از سرنخ های جنجالی به دست آمده در مورد رابطه میان تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه گرفته تا متهم شدن گزینه پیشنهادی وی برای ورود به دیوان عالی به تعرض جنسی، دومین سال از ریاست جمهوری ترامپ دوره پرتلاطمی بود. 

از طرف دیگر، رئیس جمهوری آمریکا که اغلب به بهانه انتشار «فیک نیوز» به رسانه ها می تازد، به پارتی بازی و سوءاستفاده از مسند خود نیز متهم شده است. 

فرانس 24 افزود: در شاخص سازمان شفافیت بین الملل، 180 کشور براساس میزان فساد بخش دولتی خود و بنابر امتیازی که از 0 (بیشترین میزان فساد) تا 100 (کمترین میزان فساد) کسب کرده اند، رده بندی شده اند. 

نیوزیلند و کشورهای نوردیک (شامل ایسلند، دانمارک و فنلاند) همچون سال های گذشته به عنوان کشورهایی که کمترین فساد را دارند، در صدر این فهرست قرار گرفته اند و سومالی در قعر این رده بندی جای دارد. 

به نقل از فرانس 24، این فهرست براساس داده های 12 سازمان بین المللی از جمله بانک جهانی، بانک توسعه آفریقا و مجمع جهانی اقتصاد، تهیه شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید