موضع‌گیری جدید «ترزا می» و «جرمی کوربین» درباره برگزیت

کدخبر: ۲۶۵۵۰۴
اقتصادنیوز؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس با انتقاد از شکاف در پارلمان بریتانیا خواستار اجماع در مجلس عوام درباره پرونده برگزیت شد. از سوی دیگر، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار تعویق ۳ ماهه اجرای برگزیت شد.
موضع‌گیری جدید «ترزا می» و «جرمی کوربین» درباره برگزیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا به اتحادیه اروپا این پیام را ارسال کنند که آنها از طرح وی برای مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد که پارلمانی گسسته خروج از اتحادیه اروپا را سخت‌تر می‌کند.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده که حرف‌ها با عمل همسان شود. اگر می‌خواهید که به بروکسل بگویید که این مجلس نمایندگان چه چیزی را خواهد پذیرفت باید به آن رای دهید. اگر می‌خواهید که با یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم باید به آن رای دهید. اگر خواستار برگزیت هستید باید به آن رای دهید.

وی گفت: اگر این مجلس نمایندگان از من حمایت کند شانس موفقیت به مراتب بیشتر خواهد شد.

 

چند روز پیش پارلمان انگلیس توافق‌نامه تنظیم شده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را رد کرد تا دولت با گزینه برگزیت بدون توافق مواجه شود. گزینه‌ای که می‌تواند ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کند. به گفته تحلیل‌گران بریتانیایی، برگزیت بزرگ‌ترین بحران ملی بریتانیا بعد از جنگ جهانی دوم است.

کوربین: «برگزیت» را ۳ ماه به تعویق بیندازید

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد که به عقیده وی دولت این کشور باید زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به تأخیر بیندازد.

رهبر حزب کارگر انگلیس در این خصوص گفت: با توجه به فرایند رأی گیری پارلمان انگلیس و نظر نمایندگان درباره برگزیت، تعویق زمان خروج از اتحادیه اروپا اجتناب ناپذیر است.

«جرمی کوربین» در این باره گفت: حزب کارگر با اصلاحات ارائه شده امروز توسط نخست وزیر در توافق پیشین وی با اتحادیه اروپا موافق است؛ چرا که برگزیتِ بدون توافق به صنایع کشورمان آسیب  هائی را وارد می کند.

وی در ادامه تأکید کرد: در راستای حمایت حزب کارگر از اصلاحات نخست وزیر، از تمدید ۳ ماهه زمان پیشینِ برگزیت حمایت می کنیم تا از این طریق فرصت کافی برای مذاکرات مجدد میان لندن و بروکسل مهیا باشد.

این خبر در حالی اعلام می شود که نمایندگان مجلس عوام این کشور حدود ۲ هفته پیش با این توافق مخالفت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید