تفاهم همکاری عراق و ناتو امضا شد

کدخبر: ۲۶۵۵۱۸
عراق و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش ها و دوره های آمادگی نظامی امضا کردند.
تفاهم همکاری عراق و ناتو امضا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یادداشت تفاهم همکاری میان عراق و ناتو روز سه شنبه در محل دانشگاه دفاع ملی در بغداد میان سرلشگر 'عثمان الغانمی' رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و ژنرال 'کورتیس' و 'استورات پیچ' نمایندگان ناتو امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، ناتو در زمینه آخرین روش های تدریس، کسب تجربیات، تقویت زیرساخت ها در نهادهای آموزشی و پادگان ها با هدف تقویت توانمندی های نیروهای ارتش عراق با این کشور همکاری خواهد کرد. 

دو طرف در این جلسه، امضای تفاهم نامه همکاری را آغاز مرحله جدیدی برای همکاری مشترک و فراهم شدن زمینه استفاده عراق از تجربیات و توانمندی های آموزشی 29 کشور عضو ناتو دانستند. 

امضای این سند همکاری درحالی است که استوارت پیچ روز سه شنبه در بغداد همچنین با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار که چندتن از فرماندهان ناتو نیز حضور داشتند، عبدالمهدی به ثبات و امنیت کنونی در کشورش اشاره کرد و گفت: عراق در این مرحله نیازمند تقویت توانمندی های انتظامی و امنیتی خود است و برای همکاری با ناتو در مبارزه با تروریسم و تقویت توان نیروهای نظامی و امنیتی خود اهمیت ویژه ای قائل است. 

'ینس استولتنبرگ' دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اسفندماه سال گذشته اعلام کرده بود که این سازمان قصد گسترش ماموریت آموزش نظامی خود در عراق و کمک به این کشور برای ایجاد دانشکده ها و مدارس نظامی برای آموزش نیروهای مسلح عراق را دارد. 

وی تیرماه امسال نیز موافقت این پیمان را برای ایجاد نمایندگی غیر رزمی در عراق به فرماندهی کانادا به منظور آموزش نیروهای عراقی اعلام کرد، موضوعی که در آن زمان با انتقاد محافل عراقی مواجه شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید