چه کسی جانشین محمدنبی حبیبی می‌شود؛ میرسلیم یا بادامچیان؟

کدخبر: ۲۶۵۵۷۲
اقتصادنیوز: اعتماد نوشت: هشتم دی ماه امسال براساس انتخابات صورت گرفته در حزب موتلفه اسلامی محمدنبی حبیبی با رای اعضای شورای مرکزی این حزب بار دیگر به عنوان دبیرکل انتخاب شد. همچنین اکثریت آرا به ریاست اسدالله بادامچیان بر شورای مرکزی و نایب‌رییسی مصطفی میرسلیم رای دادند و سایر اعضای شورای مرکزی را انتخاب کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه در ادامه نوشت: در این انتخابات بادامچیان با حبیبی برای سمت دبیرکلی رقابت کرد اما با یک رای بیشتر حبیبی ریاست 14 ساله خود را ادامه داد. حالا پس از درگذشت او این سوال مطرح است که در اولین نشست شورای مرکزی موتلفه پس از حبیبی چه کسی به عنوان جایگزین او انتخاب خواهد شد.

به نظر می‌رسد که از میان اعضا دو نفر گزینه‌های محتمل‌تری هستند یا دست‌کم شانس بیشتری خواهند داشت تا یکی از کاندیداها باشند. اسدالله بادامچیان، رییس شورای مرکزی حزب که رقابت را به حبیبی باخت این‌بار می‌تواند یکی از کاندیداهای دبیرکلی باشد. او به تازگی در فضای توییتر حضور پیدا کرده‌ و اتفاقا تلاش دارد که نشان دهد موتلفه همچنان متشکل از بازاری‌های سن و سال‌دار و بیگانه با «جوانگرایی» نیست. بادامچیان که ذیل همه توییت‌های خود هشتگ #الف‌با را استفاده می‌کند حتی رویکردهای متفاوتی نسبت به گذشته در پیش گرفته است. گویا می‌خواهد چهره‌ای تازه از این حزب قدیمی به نمایش بگذارد یا حداقل وجه سنتی این گروه اصولگرا را تقویت کند. مصطفی میرسلیم هم دیگر چهره عضو شورای مرکزی است که احتمالا یک سوی رقابت قرار خواهد داشت. کسی که سال 96 به عنوان تنها کاندیدای حزبی در انتخابات حضور پیدا کرد اما حزب در ساعات پایانی دست از حمایت او کشیدند. این اتفاق اختلافات درون حزبی را برای موتلفه به همراه داشت. میرسلیم یک‌بار بخت خود را در قامت رییس‌جمهوری آزموده‌ و شانس با او یار نبوده اما احتمال آن وجود دارد که قبای دبیرکلی را به تن کند؛ به‌خصوص که این روزها و با رویکردهای تازه بادامچیان، احتمالا اعضای شورای مرکزی میرسلیم را گزینه بهتر و شایسته‌تری بدانند. حالا باید دید آیا دبیرکل جدید «عصر حبیبی» را ادامه خواهد داد یا پایان 14 سال دبیرکلی حبیبی با «موتلفه‌ای» تازه روبه‌رو خواهیم شد؟ آیا موتلفه بار دیگر به راه عسگراولادی بازخواهد گشت یا ترجیح می‌دهد که همان راهی را برود که پس از سال 92 طی کرده است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید