زندانیان سیاسی هم در عفو مورد اشاره آملی لاریجانی قرار دارند؟

کدخبر: ۲۶۵۵۸۷
اقتصادنیوز: یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من نظام ما نظامی است که رأفتش بالاست، درنتیجه امیدواریم شورای عالی امنیت ملی هم نسبت به همین بحث حصر زودتر تصمیم بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، بهروز نعمتی درباره اینکه چرا این فضا در کشور ایجاد شده که خبر استعفای وزرا پخش می‌شود و آن‌ها را مجبور می‌کند که این اخبار را تکذیب کنند؟، گفت: بحث وزیر دادگستری را خبرنگاری از من پرسید گفت آیا اینچنین است؟ من هم گفتم بنده موضوع استعفا را نشنیده‌ام اما ظاهرا دولت خودش قصد ترمیم دارد ولی بحث استعفا نبود.

وی درباره خبر استعفای محمدجواد ظریف وزیر خارجه هم که قبلا تکذیب شد، گفت:‌ در مورد آقای ظریف هم کسی نگفته استعفا داده است و آن خبر مربوط به این بود که کسی خارج از کشور این موضوع را مطرح کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت رئیس قوه قضائیه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عفو بزرگی را برای زندانیان در نظر داریم، شامل حال زندانیان سیاسی هم می‌شود یا خیر؟، گفت: درباره آن مصاحبه‌ای که آقای آملی لاریجانی انجام دادند و گفتند که قرار است عفو بزرگی اتفاق بیافتد، برداشت من این است که موضوعات سیاسی هم در این مجموعه وجود دارد. باید دید که چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد، به نظر من بزرگ بودن آن، بیشتر این معنا را می‌داد.

نعمتی در پاسخ به این سوال که انجام این کار را چقدر ضروری می‌دانید؟، گفت: در مقاطع مختلف تلاش‌های خیلی زیادی شد که این اتفاق بیافتد و به همت مجموعه‌های مختلفی اعم از دوستان مجلسی و خارج از مجلس و دوستان امنیتی این مذاکرات صورت گرفت اما دربعضی جاها یک سری افرادی ورود پیدا کردند که به نظر من شاید کار را مقداری پیچیده کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ابراز داشت: شاید اگر آن دخالت‌ها نبود، این شکلات زودتر حل می‌شد. به اعتقاد من نظام ما نظامی است که رأفتش بالاست، درنتیجه امیدواریم شورای عالی امنیت ملی هم نسبت به همین بحث حصر زودتر تصمیم بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید