به اتهام ارتباط با شبکه گولن؛

63 نظامی دیگر در ترکیه بازداشت شدن

کدخبر: ۲۶۵۶۵۸
اقتصادنیوز؛ نیروهای اداره مبارزه با تروریستم پلیس آنکارا 63 نظامی را به اتهام ارتباط با شبکه فتح اله گولن رهبر این گروه بازداشت کرد.
63 نظامی دیگر در ترکیه بازداشت شدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دادستانی آنکارا امروز /چهارشنبه/ دستور بازداشت 63 مظنون به ارتباط با شبکه گولن را صادر کرده است که 48 تن از این افراد از افسران فرماندهی هوانیروز نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند.

براساس این گزارش این افراد که حکم بازداشت آنان صادر شده (3 نفر سرهنگ، 4 نفر سرهنگ دوم، 4 نفر سرگرد، 9 نفر سروان و 28 تن نیز ستوان) همگی از خلبانان بالگردهای فرماندهی هوانیروز نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند.

همچنین 15 نفر از افرادی که دستور بازداشت آنان صادر شده است از مسئولان شبکه فتح اله گولن هستند.

دولت آنکارا مدعی است که اقدام به کودتا در این کشور توسط طرفداران فتح اله گولن رهبر مخالفان دولت ترکیه و با دستور مستقیم وی، عملی شده است.

بر اساس این ادعا، گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای 2016(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

بر این اساس، دولت آنکارا چند روز پس از کودتای نافرجام با تصویب قانون وضع فوق العاده، برخورد با عوامل کودتا و گروه گولن را آغاز کرد.

گولن که از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال 1395 است، این اتهام را رد کرده است.

وی بیش از 17 سال است که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن بوده و استرداد او به ترکیه جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.

مقامات ترکیه در دیدار با همتایان خود، دولت جدید آمریکا را نیز هنوز نتوانسته اند نسبت به اعاده و تحویل گولن متقاعد کنند و تاکنون هشت درخواست استرداد وی، با جواب منفی مقامات واشنگتن مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید