رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

خودروهای ثبت سفارش شده با نرخ سابق تحویل داده می شود

کدخبر: ۲۶۵۷۳۵
اقتصادنیوز :رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی وعده داد: 400 هزار خودرویی که تا پایان دی ماه ثبت سفارش شده بود با نرخ سابق در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،امیر خجسته  شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل 90 و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فرآیند واگذاری این خودروها نظارت می کنند.

وی اظهار داشت: این 400 هزار خودرو قبل از بالارفتن نرخ دلار ثبت سفارش شده بود و مردم پول های درخواستی را به شرکت های سایپا و ایران خودرو واریز کرده بودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خودرو و سایپا درصدد تحویل بخشی از خودروها بوده و بقیه خودروها را می خواستند با نرخ جدید دلار تحویل مردم دهند.

خجسته ادامه داد: آنها مدعی بودند قیمت خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار آزاد تحویل مشتری می شود درحالی که این سوال مطرح بود که قیمت بازار را چه کسی تعیین می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد رانت خوار قیمت خودرو را در بازار آزاد تعیین می کنند نباید این نرخ مبنایی برای قیمت خودرو در شرکت های ایران خودرو و سایپا باشد. 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: واردات خودروهای خارجی دست چهار خانواده بود که تنها یکی از خانواده ها زندانی شدند.

خجسته ادامه داد: یکی از خانواده ها که هم اینک در زندان به سر می برند 125 هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کرده بود که وضعیت آنها تعیین تکلیف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید