تبلیغات کمپین‌های سیاسی در فیسبوک محدود می‌شود

کدخبر: ۲۶۵۸۳۲
اقتصاد نیوز:فیسبوک تلاش‌هایی را برای کم کردن فعالیت‌ کمپین‌های سیاسی و محافظت بیشتر از اطلاعات کاربران خود آغاز کرده است.
تبلیغات کمپین‌های سیاسی در فیسبوک محدود می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی تصمیمات اتخاذ شده در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از تحولات سیاسی در سایر نقاط جهان نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی و به ویژه فیسبوک را در جهان نشان می‌دهد. از این میان فیسبوک با توجه به بیشترین تعداد کاربر در آمریکای شمالی اهمیت به سزایی برای مقامات کشورهای این منطقه دارد.

حال مسئولان فیسبوک با در نظر گرفتن این تاثیرات بر تحولات سیاسی تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند. در همین راستا فیسبوک قرار است به زودی فعالیت کمپین‌های سیاسی را در این شبکه اجتماعی محدود کند. دست‌اندرکاران این فیسبوک هدف از این تصمیم جدید خود را محافظت بیشتر از اطلاعات کاربران و رعایت عدالت در تبلیغات کمپین‌های سیاسی دانسته است.

سم جفرز یکی از مدیران ارشد فیسبوک گفت: با اجرای طرح جدید فیسبوک به سرعت از انتشار تبلیغاتی سیاسی مضر و مخرب افکار عمومی جامعه جلوگیری می‌شود و بازیگران و کاربران آسیب‌زننده این شبکه اجتماعی نمی‌توانند همچون گذشته به ایفای نقش‌های تخریب‌کننده افراد و شخیصت‌های مختلف موجود در یک کمپین سیاسی بپردازند.

به نظر می‌رسد فیسبوک با این طرح بیشتر به دنبال شفاف‌سازی تحولات سیاسی در جامعه است. البته با اجرایی شدن این طرح دست مهندسان و صاحبان این شبکه پیام‌رسان اجتماعی برای مسدود کردن حساب کاربران افراد بیش از گذشته می‌شود و با توجه به اسناد فاش شده از همکاری فیسبوک با برخی جریان‌های سیاسی در ایالات متحده آمریکا حتی ممکن است برخورد سلیقه‌ای برای جلوگیری از تبلیغات کمپین سیاسی خاص در این شبکه اجتماعی مجازی نتیجه‌ای عکس داده و به جایی بالا بردن سطح امنیتی اطلاعات کاربران، محدویت‌های بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد.

در هر صورت برخی از کابران فضای مجازی با استقبال از طرح جدید فیسبوک اجرای آن را سبب آرام‌تر شد فضای روانی می‌دانند.

تبلیغات کمپین‌های سیاسی در فیس‌بوک محدود می‌شود

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید