آیفون‌های جدید اپل مجهز به دوربین‌های سه‌بعدی

کدخبر: ۲۶۵۸۳۵
​اقتصاد نیوز:اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون و همچنین آی‌پدهای جدید خود برای سال ۲۰۲۰ را به دوربین سه‌بعدی واقعیت افزوده «3D AR» مجهز کند.
آیفون‌های جدید اپل مجهز به دوربین‌های سه‌بعدی

به گزارش اقتصاد نیوز، نشریه بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این دوربین‌ با اسکن سه‌بعدی می‌تواند یک محیط بازسازی شده از دنیای واقعی را ارائه کند.

مزیت این دوربین جدید نسبت به دوربین‌های سه‌بعدی آخرین گوشی‌های آیفون این است که به وسیله اسکنر لیزری این دوربین می‌توان از فاصله نزدیک به پنج‌متری نیز به‌خوبی محیط بیرون را اسکن کرد.

توان لیزری این دوربین باعث می‌شود که تصاویر بازسازی شده سه‌بعدی در واقعیت مجازی، دقت و شباهت بیشتری با واقعیت بیرونی داشته باشند.

پیش از این گوگل در پروژه تانگو قصد داشت تا فناوری اسکن سه‌بعدی دنیای واقعی را توسعه دهد اما این پروژه در نهایت تعطیل شد.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل پیش از این واقعیت افزوده (AR) را بخشی مهم از آینده این شرکت خوانده بود. واقعیت افزوده به فناوری گفته می‌شود که از طریق آن می‌توان عناصری مانند صدا، متن و تصویر را بر جهان پیرامونی و واقعی اضافه کرد.

اپلیکیشن شرکت آیکیا با استفاده از واقعیت‌ افزوده

واقعیت افزوده چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آخرین آیفون‌های موجود در بازار همین حالا هم قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را دارند اما قابلیت دوربین‌های جدید بسیار بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود. این اپلیکیشن‌ها به شما امکان می‌دهند که آیتم‌هایی را در تصاویر محیط اطراف خود قرار دهید. برای مثال در اپلیکیشن شرکت IKEA می‌توانید وسایل فروشگاه را قبل از خریدن برای طراحی دکوراسیون به صورت مجازی و دیجیتال در محیط اتاق خود قرار دهید.

واقعیت افزوده در اپلیکیشن بازی‌ها نیز کاربرد دارد. بازی‌هایی نظیر پوکمون‌گو Pokemon Go پیشتر از این فناوری استفاده کرده‌اند. این بازی از اطلاعات منطقه جغرافیایی که کاربر در آن قرار داشت استفاده می‌کرد و با استفاده از قابلیتهای دوربین تلفن، موجوداتی را که «پوکمون» نامیده می‌شوند روی صفحه نمایش گوشی نشان می‌داد.

بازی پوکمون با استفاده از واقعیت افزوده

بلومبرگ می‌نویسد که اپل قصد دارد همراه آیفون و آی‌پدی که سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار ارائه می‌کند عینکی با قابلیت پشتیبانی واقعیت افزوده نیز ارائه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید