ابوترابی‌فرد مطرح کرد:

زیباترین نمونه ‌وحدت امت با رهبری

کدخبر: ۲۶۵۸۴۷
امام جمعه موقت تهران گفت: بهترین و زیباترین نمونه حفظ وحدت امت با رهبر در سفر رهبر انقلاب به کردستان خلق شد.
 زیباترین نمونه ‌وحدت امت با رهبری
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در همایش «نقش روحانیت در چهل سال همگامی و بالندگی انقلاب اسلامی» که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مردمان کردستان استقامت، صبر و پایداری را با وجود جوانان مبارز و قهرمان کرد که در جبهه‌های نبرد به استقبال شهادت شتافتند و در اردوگاه‌های سرد و تاریک و پرشکنجه صدام عزت و اقتدار اسلامی و ایرانی خود را به نمایش گذاردند، به بهترین شکل به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آیات راهبردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و دفاعی قران کریم توجه به جامعه و جامعه انسانی است، گفت: جامعه و جامعه اسلامی موضوع کار اسلام است و دین مبین اسلام برای جامعه بشری، اعتلاء حیات انسانی، ساختن دنیایی آراسته به عدالت توسط پیامبر اعظم(ص) به انسان‌ها ارائه شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در میان آیات قرآن که بیانگر نگاه اجتماعی به انسان است کلمه مبارک «ایمان و صبر» دارای جایگاه ویژه ای است، تصریح کرد: پیشگامان ایمان و پیشقراولان این راه «علما» و «کسانی که لباس دین بر تن دارند» هستند، می‌باشند.

وی با تأکید بر اینکه علما و فقها کسانی هستند که در عرصه ایمان، گوی سبقت را ربوده‌اند و باید مصداق بارز ایمان و عمل باشند، ادامه داد: زمانی که قرآن کریم اهل ایمان را مخاطب قرار می‌دهد، انسان‌های آراسته به علم و انسان‌های زانو زده در مدرسه دین مخاطب این کلمه هستند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه خداوند کریم واژه «صبر» را در کنار «صابرو» که ناظر به صبر جمعی است و «اصبرو» که ناظر بر صبر فردی بوده، آورده و مؤکد بر صبر اهل ایمان است، ادامه داد: ایمان‌آورندگان کسانی هستند که به کمال عقلانی رسیده‌اند و ایمان آنان ثمره حیات عقلانی و علمی و دستاورد اندیشه و تفکر است.

وی با تأکید بر اینکه عالم دینی باید نماد "عدالت" باشد، اظهار کرد: علم با تقواست که راه را می‌گشاید، علمای شیعه و سنی در آفرینش وحدت افتخارآفرین دنیای اسلام که نقش‌آفرین بوده‌اند به‌دلیل ایمان، تقوا و عمل صالح است.

امام جمعه موقت تهران با ذکر اینکه شهدای عالیقدر خطه استان کردستان دستاورد علمای صالح این سرزمین هستند، اظهار داشت: پیشگامان در عرصه مجاهدت، صبر فردی و صبر جمعی بود که این بستر را فراهم ساخت.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ وحدت اسلامی گفت: ملت ایران نماد این وحدت است و به‌عنوان نماد حضور اقوام و مذاهب مختلف است در قله انسجام قرار دارد و کُرد، لر، ترک، بلوچ، آذری، فارس، ترکمن و تمامی اقوام ایرانی در کنار هم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اذعان به اینکه خاک کردستان، کرمانشاه، اهواز و خوزستان شاهد خون شهدای انصار و مهاجرین بودند، تصریح کرد: اتحاد علمای اسلامی خلق وحدت می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام به‌دلیل وجود پیوندهای وحدت‌آفرین پیروز شد، ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن وحدت را هدف قرار داده باید مواظب بود تا یک صدا از دنیای اسلام شنیده شود تا جایی برای صهیونسیم‌ها باقی نماند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه وحدت اسلامی حول پرچم جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، افزود: کشورهای اسلامی غزه، لبنان، عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و جبهه واحد امت اسلام و هلال اسلامی شکل گرفته است.

وی با اعلام اینکه قرآن، در خصوص حفظ وحدت و صبر امت اسلامی را مورد خطاب قرار داده است، خطاب به جوانان گفت: جوانان کردستان در کنار جوانان ایران و جوانان ایران در کنار جوانان اسلامی جهان قدرت دارند و امنیت جهان اسلام امنیت ماست.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما هیچ وقت با مردم عراق و کُردهای عراق جنگ نداشته‌ایم، تصریح کرد: ایران خانه کُردهای عراقی و خانه مهاجرین عراقی بود، جنگ ایران با صدام و رژیم غاصب او بود.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز ما در سایه وحدت است، ادامه داد: بزرگ‌ترین افتخار جمهوری اسلامی ایران پس از چهل سال، خلق وحدت اسلامی در دنیا و طنین‌اندازی صدای واحد «مرگ بر آمریکا و صهیونیسم و زنده باد اسلام»، «زنده باد قران، زنده باد کعبه و زنده باد پیامبر(ص)» در جهان است که طی این راه با پرچم‌دار علما و حفظ وحدت امکانپذیر شده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه "صبر" رمز پیروزی در دفاع مقدس بود، یادآور شد: هشت سال استقامت، پایداری و دفاع مقدس آبروی امت اسلام، آبروی شیعه و اهل سنت، آبروی اقوام ایرانی و آبروی مردم غیور و مرزبانان کردستان و خوزستان است.

ابوترابی‌فرد، استقامت را عامل ماندگاری ایران دانست و تصریح کرد: تهاجم آمریکا به عراق با هزینه هفت تریلیون دلار، هشتصد هزار نفر آورگان جانباخته، صدها هزار کشته صورت پذیرفت.

وی با هشدار اینکه توطئه‌ها تمام نشده و باید در مقابل آن وحدت را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: دشمن بزرگ اسلام «آمریکا» و «رژیم صهیونیسم» است و ملت‌های عربی که دست در دست این دو استکبار می‌گذارند در اشتباه و تباهی هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا تمام پایه‌های قدرتش را در منطقه از دست داده است، افزود: امروز جهبه مقاومت اسلامی شکل گرفته و پایگاه‌های دیگر را نیز فتح خواهد کرد چراکه بدون تردید در دنیای اسلام جایی برای صهیونیسم و استکبار وجود ندارد.

وی حفظ مقاومت و وحدت در مقابل دشمن را متذکر شد و اظهار داشت: رابطه و پیوند استوار امت با رهبری صالح، پیوند آحاد اسلامی با یکدیگر و نیروی دفاعی مستحکم سه عامل قوی در حفظ و صیانت از وحدت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بسیجیان اسلام تحت فرماندهی واحد در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، تصریح کرد: بهترین و زیباترین نمونه حفظ وحدت امت با رهبر در سفر رهبر انقلاب به کردستان خلق شد.

وی با بیان اینکه قلب عالم اسلام با قلب رهبری انقلاب می‌تپد بر استحکام‌بخشی به این پیوند تأکید کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی منادی وحدت، عزت، اقتدار، عظمت و رشد علمی، اخلاق، ایمان و عمل صالح در دنیای اسلام است و دنیای اسلام این حقیقت را پذیرفته است.

ابوترابی‌فرد با ذکر اینکه باید دشمن‌شناس باشیم، ادامه داد: دشمن در کمین است و به دلیل اینکه دنیای اسلام ارزشمند است، آن را رها نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت بازدارنده از تعرض آمریکا و متحدین آنان به امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد بیکانگان در دنیای اسلام جنگ‌افروزی بنماید و اجازه نخواهد داد آتش جنگ، برافروخته شود.

ابوترابی‌فرد در پایان این مهم را راهبرد اصلی جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: ما باید بر این اقتدار دفاعی بیفزایم چراکه این آموزه قرآن است و باید با الهام از آن قدم‌های استواری را برداشت و با تحکیم پیوند امت اسلام برای خلق قدرت دیگر استوار و ثابت قدم حرکت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید