توئیتر و فیس بوک حساب کاربران ایرانی و روس را مسدود کردند!

کدخبر: ۲۶۵۸۶۲
اقتصادنیوز: توئیتر و فیس بوک روز پنج شنبه در اقدامی هماهنگ هزاران حساب کاربری را که بنا به ادعای آنان از داخل ایران، روسیه و ونزوئلا برای نشر اخبار علیه سیاست های آمریکا فعالیت می کردند، حذف کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اِن بی سی نیوز نوشت، توئیتر و فیس بوک روز پنج شنبه در گفتگویی افشاگرانه اعلام کردند که با هماهنگی قبلی حساب کاربری هزاران کاربر را در برخی کشورهای خارجی (ایران، روسیه، ونزوئلا) به دلیل نشر اخبار جعلی در دوران انتخابات میان دوره ای آمریکا در سال ۲۰۱۸ حذف کردند.

فیس بوک در اقدامی هماهنگ با توئیتر، ۷۸۳ حساب کاربری را که به اتهام «رفتار ساختگی و هماهنگ» از جانب ایران حذف کرد.

به ادعای این شرکت، حسابهای کاربری حذف شده- که هم در اینستاگرام و هم فیس بوک وجود دارند- تلاش می کردند تا «خود را به جای رسانه های خبری معرفی نمایند، اما در واقع توسط بازیگرانی از داخل ایران کنترل و هدایت می شدند!»

فیس بوک در ادامه مدعی شد که این حسابهای کاربری خود را به عنوان خبرگزاریهای محلی معرفی کرده اما «به بازنشر محتوای رسانه های دولتی ایران» در ۲۶ کشور از جمله آمریکا مبادرت می کردند و اینکه این پویش با جمع آوری حدود ۲ میلیون فالوئر حدود ۳۰ هزار دلار برای تبلیغات  خود در فیس بوک و اینستاگرام هزینه کرده است.

فیس بوک در ضمن خاطرنشان کرد که توئیتر اطلاعات خود را با این شرکت در میان گذاشته و همین امر به روند تحقیقات فیس بوک کمک کرده است.

بنابر گزارشها، بیش از ۲۶۰۰ حساب کاربری متعلق به کاربران ایرانی که ادعا می شود آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و پاکستان را هدف قرار داده اند، حذف شده است.

شرکت توئیتر نیز اعلام کرد که ۴۱۸ حساب کاربری متعلق به روسیه را به ظن فعالیت آنها در جهت متشنج ساختن فضای بحث سیاسی در آمریکا حذف کرده است.

از سوی دیگر، این شبکه اجتماعی ۱۱۹۶ حساب کاربری را که به دولت ونزوئلا نسبت داده می شود و در دفاع از رئیس جمهور قانونی این کشور «نیکلاس مادورو» پیامهای توئیتری منتشر کرده اند، مسدود کرد.

توئیتر همچنین گفت که حدود ۶۰۰۰ پست متعلق به حسابهای کاربری در داخل آمریکا را به دلیل تلاش برای نشر اخبار جعلی در مورد انتخابات میان دوره ی ۲۰۱۸ حذف کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید