شروع تردیدها درباره رونالدو

کدخبر: ۲۶۵۹۳۷
اقتصاد نیوز:یوونتوس چهارشنبه شب با شکست 3-0 از آتالانتا با اولین جام فصل وداع تلخی داشت. انتقاد ها به یووه حالا بیشتر از همیشه شده و حتی رونالدو نیز در امان نمانده است. عملکرد رونالدو در سال جدید میلادی مطابق انتظار نبوده و در 5 بازی اخیر افت محسوسی را تجربه کرده است.
شروع تردیدها درباره رونالدو

به گزارش اقتصاد نیوز، گاتزتا دلو اسپورت در شماره دیروز خود به همین مساله پرداخته و نوشته است که با شروع سال 2019، ورژن فرازمینی رونالدو از بین رفته و او بیش تر از همیشه به یک انسان و بازیکن زمینی تبدیل شده است. از نگاه گاتزتا، عملکرد رونالدو را شاید اگر دیگر بازیکنان(غیر از مسی) داشته باشند، بتوان حتی به تمجید از آنها نیز پرداخت اما برای بازیکنی در سطح رونالدو کفایت نمی کند. رونالدو تنها یک ستاره در یوونتوس نیست بلکه قرار است هدایت کننده تیم برای رسیدن به قهرمانی اروپا باشد و به همین منظور نیز جذب شده است. تورنمنتی که سال هاست یوونتوس موفق به فتحش نشده و رونالدو قرار است رهبر تیم برای شکستن این طلسم باشد.

گاتزتا دلو اسپورت برای اثبات ادعایش به آمار و ارقامی در مورد رونالدو نیز اشاره کرده است. او در بازی با آتالانتا تنها 9 پاس موفق داشت و این نشان می دهد که در کار تیمی و یافتن هم تیمی هایش در زمین دچار مشکل شده بود.  در 4 فصل گذشته رونالدو در هر بازی رئال به طور متوسط 1.2 تا 1.5 موقعیت آشکار گلزنی به دست می آورد و این آمار در یوونتوس به 1 کاهش یافته است. آمار صاحب توپ شدن او در زمین حریف نیز از 9.3 در هر بازی به 6.5 تغییر کرده است.

رونالدو به خصوص در بازی های خانگی یوونتوس نتوانسته آمار گلزنی خوبی داشته باشد. بدون احتساب پنالتی ها، در یازده بازی او تنها 4 بار گلزنی کرده؛ هرچند که در 10 بازی خارج از خانه در سری آ توانسته هشت گل به ثمر برساند. رونالدو با شروع سال 2019 در 5 بازی تنها دو بار گلزنی کرده است هرچند که یکی در بازی سوپرکاپ برابر میلان بود که یک جام را برای یووه در پی داشت.

این آمار و ارقام البته نمی توانند برای رونالدو و یوونتوس یک زنگ خطر محسوب شوند ولی می توانند نشان دهنده شروع یک افت محسوس در رونالدو و نیز یوونتوس باشد. تیمی که در سری آ اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بار دیگر قهرمان خواهد شد ولی لیگ قهرمانان است که در نهایت تعیین کننده کیفیت فصل برای این تیم خواهد بود. اگر رونالدو بتواند باعث قهرمانی یونتوس شود، می توان گفت که فصلی استثنایی را پشت سر گذاشته و در غیر این صورت تنها با فتح لیگ، یووه و رونالدو صرفا فصلی خوب و حتی معمولی را تجربه کرده اند. یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان دو بازی سخت و دشوار برابر اتلتیکو مادرید پیش رو دارد و ناکامی در این بازی خیلی زود فصل را برای یوونتوسی ها به یک ناامیدی بدل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید