ترامپ:

برای مذاکره با روسیه آماده هستیم

کدخبر: ۲۶۵۹۶۵
رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از روسیه از آنچه که او عمل نکردن به تعهدات خود در پیمان موشک های هسته ای میان برد نامید، گفت: آماده مذاکره با روسیه برای کنترل تسلیحات هستیم.
برای مذاکره با روسیه آماده هستیم

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز جمعه در پی اعلام تعلیق پیمان موشک های هسته ای میان برد با روسیه، در بیانیه ای افزود: روسیه به مدت طولانی پیمان موشک های هسته ای میان برد را بدون هیچ مجازات و مخفیانه نقض کرده است و در حال توسعه و ساخت سیستم موشکی ممنوعه است که به صورت مستقیم امنیت نیروها و متحدان ما را در خارج از مرزها تهدید می کند.

وی ادامه داد: فردا(شنبه) آمریکا تعهدات خود را تحت پیمان آی ان اف تعلیق و فرایند خروج از این توافق را آغاز می کند که در مدت 6 ماه کامل خواهد شد مگر آنکه روسیه به اجرای مفاد آن و انهدام تمام موشک های ناقض این توافق، پرتاب کننده ها و تجهیزات مرتبط با آن اقدام کند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: متحدان ناتو از ما به طور کامل حمایت می کنند چرا که آنها تهدید ناشی از نقض تعهدات روسیه و خطرات متوجه کنترل تسلیحات را می فهمند.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا برای 30 سال، به طور کامل این پیمان را اجرا کرده است، اظهار کرد: در حالی که روسیه اقدامات خود را انجام نمی دهد، آمریکا به تقیدات خود پایبند نخواهد ماند. ما نمی توانیم تنها کشوری در جهان باشیم که به طور یکطرفه به این پیمان مقید است.

وی تصریح کرد: ما به سوی توسعه گزینه های پاسخ نظامی خود می رویم و با ناتو و دیگر متحدان و شرکای خود برای منع روسیه از هرگونه بهره مندی نظامی از اقدامات غیر قانونی کار می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: دولت من همچنان به کنترل موثر تسلیحات که امنیت ایالات متحده، متحدان و شرکای ما را بهبود می بخشد، متعهد است به شرطی که دیگر طرف ها نیز تعهدات خود را به صورت تایید شدنی و کامل اجرا کنند.

ترامپ با بیان اینکه آماده تعامل با روسیه برای مذاکره درباره کنترل تسلیحات هستیم، گفت: زمانی که این کار انجام می شود، شاید برای نخستین بار، یک رابطه برجسته در سطح اقتصادی، تجارت، سیاسی و نظامی ایجاد شود. این یک چیز فوق العاده برای روسیه و ایالات متحده و همچنین برای جهان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید