جان بولتون: برای ونزوئلا کمک بشردوستانه می‌فرستیم

کدخبر: ۲۶۶۰۴۶
اقتصادنیوز: یکی از مقامات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد این کمیته درباره خطرات ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا بدون تایید نیروهای امنیتی وفادار به نیکولاس مادورو با آمریکا مذاکره کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در توییتی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد علی‌رغم امتناع مادورو برای قبول کمک، کمک‌های بشردوستانه‌ای را به ونزوئلا ارسال کند.

این اظهارات بولتون پس از آن مطرح شد که خوآن گوایدو رهبر اپوزسیون و "رئیس جمهور خودخوانده" ونزوئلا اواخر روز پنج‌شنبه اعلام کرد، در مقابل ممنوعیت دولت کاراکاس برای دریافت کمک مقاومت و کاروان‌های بزرگ دارو و مواد غذایی که با کمک کشورهای همسایه به ونزوئلا ارسال می‌شود را دریافت خواهد کرد.

بولتون در توییت روز جمعه خود نوشت: مطابق با درخواست خوان گوایدو، آمریکا کمک‌های بشردوستانه‌ای را از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را برای مردم ونزوئلا تهیه و ارسال خواهد کرد. الان زمان آن فرا رسیده که مادورو از سر راه کنار رود.

الکساندرا بویوین، رئیس هیأت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آمریکا و کانادا گفت: صلیب سرخ به مقامات آمریکایی اعلام کرده که هر برنامه‌ای که برای کمک به مردم ونزوئلا دارد باید دور از گفت‌وگوهای سیاسی باشد.

وی افزود: کاملاً مشخص است که این گفت‌وگو با آمریکا بسیار دشوار بوده است. ما در آنجا هستیم تا خطرات راهی که آنها در پیش گرفته‌اند و همچنین محدودیت‌هایی که توانایی‌های ما را برای انجام عملیات‌ها در چنین محیطی تحت تأثیر قرار می‌دهد مشخص کنیم.

در همین حال دومینیک استیلهارت مدیر عملیات جهانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، گفت: این کمیته تنها در اقدامات هماهنگ شده‌ای شرکت خواهد کرد که آنها با توافق مقامات و بدون توجه به این‌که چه مقاماتی در رأس کار هستند، اجرا شود.

وی افزود: صلیب سرخ در حال حاضر کمک‌های پزشکی و مراقبت‌های اورژانسی خود را برای حمایت از شش بیمارستان مستقر در اطراف ونزوئلا فراهم کرده است.

استیلهارت در ادامه گفت: ما از آن نوع آژانس‌های اجرایی نیستیم که برای هر اهداکننده‌ای فعالیت کنیم به ویژه آنهایی که تحت تأثیر شرایط سیاسی قرار دارند. ما به هیچ عنوان جانبداری نمی‌کنیم و بدون توجه به وضعیت سیاسی تمرکز ما همیشه بر روی آن چیزی است که می‌توانیم انجام دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید