رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خبر داد:

احتمال جنگ هسته‌ای در همسایگی ایران

کدخبر: ۲۶۶۱۰۳
رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا از احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دانیل کوتز، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت: پاکستان همچنان در حال تولید سلاح های جدید هسته ای از جمله موشک های تاکتیکی و موشک های کروز دریایی و هوایی با برد های مختلف است. در همین حال هند اولین زیردریایی اتمی که به موشک های هسته ای مسلح است را به خدمت گرفته است.

وی افزود: ادامه رشد و توسعه برنامه هسته ای نظامی هند و پاکستان، خطر وقوع یک حادثه هسته ای در جنوب آسیا را افزایش می دهد و به کارگیری سلاح های جدید اتمی ابعاد جدیدی به چالش های امنیتی در منطقه می دهد.

کوتز و سایر مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در هفته گذشته در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا حاضر شده و گزارش های خود در زمینه تهدید های موجود در جهان را ارائه کردند. در میان این افراد جینا هاسپل رئیس سازمان سیا که اخیرا به هند سفر کرده بود حضور دارد.

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد: کمیته اطلاعاتی آمریکا انتظار دارد که تهدید های کلی سلاح های کشتار جمعی در سال 2019 ادامه داشته باشد و روسیه با تولید سلاح های جدید راهبردی و غیر راهبردی، بزرگ ترین رقیب دارنده سلاح های کشتار جمعی برای آمریکا خواهد بود. چین همچنان به تلاش های چند ساله خود برای مدرنیزه کردن موشک های هسته ای و همچنین آزمایش سلاح های جدید با سرعت مافوق صوت ادامه می دهد.

گفتنی است که هند و پاکستان تاکنون پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) را امضا نکرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید