کمک بزرگ هوش مصنوعی به معلولان

کدخبر: ۲۶۶۱۴۲
اقتصاد نیوز:محققان دانشگاه‌های نورت‌وسترن و کارولینای شمالی پای مصنوعی را ساختند که با استفاده از هوش مصنوعی به بیماران کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر قدم بزنند.
کمک بزرگ هوش مصنوعی به  معلولان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، استفاده از یک پای مصنوعی برای نخستین بار می‌تواند نگران‌کننده باشد، این بدان معناست که بیماران تمایل دارند تا با استفاده از پاهای مصنوعی خود به راحتی قدم بزنند یا حتی بدوند.

هوش مصنوعی به کمک معلولان آمد

براساس گزارش «آبرگیزمو»، در حال حاضر محققان معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی برای این اندام‌ها می‌تواند به بیمار کمک کند تا سریع‌تر و راحت‌تر قدم بزنند.

محققان دانشگاه‌های «نورت‌وسترن» و «کارولینای شمالی» درباره سیستمی صحبت کرده‌اند که می‌تواند در زمان تنظیم یک اندام مصنوعی مانند زانوی رباتیک، نوعی «یادگیری تقویتی» را اعمال کند. یادگیری تقویتی یکی از روش های یادگیری در سیستم‌های هوشمند است که براساس رابطه علت و معلولی عمل می‌کند. 

آنچه اتفاق می‌افتد این است که هوش مصنوعی جنبه‌های مختلفی از جمله میزان سفت یا نرم بودن مفصل و میزان حرکت عمودی در پای مصنوعی را در نظر می‌گیرد و با تنظیم پا طبق اطلاعات، کمک می‌کند تا بیمار احساس راحت‌تری داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید