کفش‌های هوشمندی که زمان زمین خوردن شما را تشخیص می‌دهند

کدخبر: ۲۶۶۱۵۱
​اقتصاد نیوز:آلفابت در حال توسعه‌ی کفش‌های هوشمندی است که بتواند زمان به‌زمین‌خوردن کاربر را تشخیص دهد و پایش دقیقی روی وزن و حرکت کاربر داشته باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، واحد سلامت آلفابت با نام Verily، همواره به‌دنبال کاربری‌های جدید برای پوشیدنی‌های خود است. حال گزارش‌ اخیر CNBC حکایت از آن دارد که این شرکت نسخه‌ی آزمایشی از کفش‌های هوشمندی را توسعه می‌دهد که در کنار پایش حرکت و وزن کاربر، به‌زمین‌خوردن او را نیز تشخیص می‌دهد.   

گوگل

 

شاید کاربرد کفش‌های هوشمند آلفابت کمی عجیب و نادر به‌نظر برسد؛ اما این کفش‌ها وریلی فقط کاربرد تناسب اندام ندارند؛ بلکه می‌توانند تغییرات ناگهانی و سریع وزن (یکی از نشانه‌های نارسایی قلبی) را تشخیص دهند یا در صورت زمین‌خوردن کاربر، هشداری را ارسال کند، چنین قابلیتی برای افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند و کماکان می‌خواهند اندکی استقلال داشته باشند، بسیار مناسب است.

کفش‌های هوشمند آلفابت، زمان به زمین خوردن شما را تشخیص می‌دهند
با اینکه هنوز در عمل و در دنیای واقعی چنین کفش‌هایی تولید نشده‌اند، ولی وریلی با انجام مذاکرات متعدد و برگزاری جلسات خصوصی به‌دنبال آغاز همکاری با شرکت دیگری، برای توسعه‌ی کفش‌های هوشمند خود است. درکنار همه‌ی این توضیحات، CNBC هنوز نمی‌داند که آیا پروژه‌ی کفش‌های هوشمند وریلی در مسیر توسعه قرار دارد یا خیر.

اگر طرح توسعه‌ی کفش هوشمند آلفابت به‌خوبی پیش برود، می‌تواند در بخش پزشکی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. پیش‌تر گفته شده بود که آلفابت مطالعه پزشکی بزرگی را آغاز کرده و پروژه‌های مختلفی در این زمینه استارت زده است. باید ببینیم آیا پروژه‌ی کفش هوشمند وریلی نیز همانند تحقیقات مربوط‌به لنز تماسی هوشمند برای پایش گلوکز، متوقف خواهد شد. وریلی با چالش‌های مختلف رو‌به‌رو است. بی‌شک وریلی باید کفش‌هایی با سایزهای مختلف به بازار عرضه کند و ممکن است مجبور شود کاربردهای بیشتری برای کفش هوشمند جدید درنظر بگیرد. باید ببینیم آیا وریلی برای پیشبرد اهداف خود با شرکت دیگری وارد همکاری خواهد شد یا خیر. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید