حکم اعدام فعال زن شیعه در عربستان لغو شد

کدخبر: ۲۶۶۱۶۳
اقتصادنیوز؛ عربستان سعودی درخواست دادستان این کشور را برای اعدام «اسراء الغمغام» فعال زن شیعه را تحت فشارهای بین‌المللی رد کرد.
حکم اعدام فعال زن شیعه در عربستان لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ منابعی در سفارت عربستان سعودی در لندن گفته‌اند که حاکمان سعودی درخواست دادستانی این رژیم برای اعدام «اسراء الغمغام» ۲۹ ساله که از دسامبر ۲۰۱۵ و به جرم حضور در اعتراضات در استان الشرقیه، در زندان به سر می‌برد را رد کرده‌اند.

به نوشته نشریه نیوزویک، این تصمیم حکام سعودی در نتیجه تلاش شهروندان عربستانی و سازمان‌های حقوق بشری و رایزنی‌های دیپلماتیک گرفته شده است. مرکز حقوق بشر «الخلیج» نیز اعلام کرده است که حکم اعدام الغمغام لغو شده اما حکم زندان طولانی مدت برای وی صادر خواهد شد.

«سماح حدید» مدیر رسانه‌ای برنامه خاورمیانه در سازمان عفو بین‌الملل نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه رد حکم اعدام الغمغام، موجب خوشحالی بسیاری است اما تأکید کرد که حضور وی در زندان به خاطر شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز غیر معقول است.

او در ادامه از دادستانی سعودی خواست تا درخواست اعدام در حق چهار متهم دیگر را که در آگوست ۲۰۱۸ محاکمه شدند را لغو کند. 

شهریور ماه گذشته، اسراء الغمغام و همسرش به همراه سه فعال دیگر از «القطیف» واقع در منطقه «الشرقیة» عربستان، به اتهام شرکت در تظاهرات‌های مسالمت آمیزی که از سال ۲۰۱۱ برای ایجاد اصلاحات در نظام سعودی برگزار می‌شده، از سوی دادستانی سعودی به اعدام محکوم شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید