واکنش ترامپ به عکس جنجالی فرماندار ویرجینیا؛ چرا تیم انتخاباتی‌ام چرا این را قبلا پیدا نکرد؟

کدخبر: ۲۶۶۲۷۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به عکس نژادپرستانه فرماندار ایالت ویرجینیا که جنجال بزرگی را در روزهای اخیر به راه انداخته است واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شنبه شب با انتشار پیامی در حساب رسمی توئیتر خود در واکنش به عکس جنجالی «رالف نورتم» فرماندار ایالت ویرجینیا اظهار داشت: «فرماندار دموکرات ایالت ویرجینیا به‌تازگی گفته که او در آن عکس حضور نداشته است. این ادعا 24 ساعت پس از معذرت‌خواهی وی بابت حضور در آن عکس مطرح شده است. غیرقابل بخشش!».

ترامپ که این فرصت را برای حمله به مخالفان دموکرات خود غنیمت شمرده است، در توئیت دیگری نوشت: «حتماً اد گلیپس که رقیب رالف نورتم برای تصدی سمت فرمانداری ایلت ویرجینیا بود اکنون به این فکر می‌کند که تیم انتخاباتیاش تا چه حد در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند. اگر آنها قبل از انتخابات آن عکس وحشتناک را پیدا کرده بودند، او [اد گلیپس] با 20 امتیاز برنده می‌شد!».

عکس جنجالی رالف نورتم مربوط به دوران تحصیل وی در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیای شرقی است. در این عکس جنجالی که در کتابچه سال 1984 این دانشکده منتشر شده، دو نفر دیده می‌شوند که یکی از آنها صورت خود را سیاه کرده و دیگری کلاه مخصوص جنبش ضدسیاهپوستان آمریکا موسوم به «کوکلاکس کلان‌» را بر سر گذاشته است.

بعد از ظهر شنبه به وقت محلی صدها تن از شهروندان ویرجینیایی در واکنش به این عکس در برابر فرمانداری این ایالت تجمع کردند و خواستار استعفای رالف نورتم شدند. همچنین تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی که در بین آنها نام «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «الیزابت وارن» نامزد احتمالی انتخابات 2020 نیز دیده می‌شود، ار فرماندار ویرجینیا خواسته‌اند که هرچه سریع‌تر از سمت خود استعفا دهد.

رالف نورتم روز جمعه بابت حضور خود در عکس مذکور عذرخواهی کرد اما تنها یک روز بعد مدعی شد که وی در عکس حضور نداشته و برای معذرت‌خواهی عجله کرده و مرتکب اشتباه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید