دلیل اصلی تحریم‌ های اپل علیه کاربران ایرانی چیست؟

کدخبر: ۲۶۶۴۰۸
اقتصاد نیوز:پس از حذف نرم‌افزارهای ایرانی از اپ‌استور اکنون اپل دسترسی کاربران ایرانی را از برنامه‌ iCloud قطع کرده است.
دلیل اصلی تحریم‌ های اپل علیه کاربران ایرانی چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل به دلیل تحریم‌های آمریکا هیچ نمایندگی در ایران ندارد. همچنین این شرکت از نرم‌افزارهای خود در ایران پشتیبانی نمی‌کند. این دلایل باعث شده که بسیاری از کاربران برای این که بتوانند نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنند، از روش‌های مختلف استفاده کنند اما این همه ماجرا نیست.

اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش این شرکت آمریکایی بسیاری از نرم‌افزارهای ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد. اکثر این برنامه‌ها شامل نرم‌افزارهای تاکسی آنلاین، سفارش غذا و باقی خدمات این چنینی هستند. این کار اپل مقابله جدی با نرم‌افزارهای ایرانی تلقی شده است.

پس از این کار شرکت آمریکایی، توسعه‌دهندگان این نرم‌افزارها متضرر شده‌اند و شکایت خود را به اپل ارسال کرده‌اند. شرکت اپل هم در جواب، بحث تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پیش کشید اما باز هم این پایان ماجرا مقابله اپل با کاربران ایرانی خود نیست.

به تازگی این شرکت دسترسی کاربران ایرانی از برنامه‌ iCloud را قطع کرده است. این مسئله باز هم به عنوان مقابله با ورود کاربران ایرانی در سیستم این شرکت شناخته می‌شود. نرم‌افزار iCloud به کاربر دستگاه‌های اپل کمک می‌کند به اطلاعات خود در ویندوز دسترسی داشته باشند. این اطلاعات شامل تمامی عکس‌ها، لیست مخاطبان، تقویم، فایل‌ها و دیگر اطلاعاتی داخل دستگاه‌های iOS می‌شوند. نرم‌افزار iCloud به کاربر اجازه می‌دهد تمام اطلاعات مهم خود را در فضایی امن ذخیره کند.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یکی از کاربران ایرانی با وارد کردن شماره خود قصد وارد شدن به iCloud را دارد که متاسفانه اپل این درخواست او را نمی‌پذیرد. در عکس عدد ۰۹۱۲ مشاهده می‌‌شود که یک پیش شماره ایرانی محسوب می‌شود. حتی نام کشور ایران در لیست پیش شماره‌های این نرم‌افزار هم وجود ندارد.

از طرف دیگر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که مسئولان اپل به خودی خود علاقه‌ای به تحریم کاربران ایرانی ندارند چرا که جمعیت قابل توجهی از مشترکان آن‌ها را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به اجبار اجرای این تحریم علیه ایران را به مدیران اپل دیکته کرده تا اهداف سیاسی پوچ خود را پیگیری کند.

شرکت اپل باز هم ارائه خدمات به آیفون‌های ایرانی قطع کرد +جزئیات

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید