تایید وجود حیات فرازمینی ها توسط ناسا

کدخبر: ۲۶۶۴۱۰
اقتصاد نیوز: یکی از مدیران ارشد ماموریت‌های علمی ناسا، وجود حیات فرازمینی را بسیار محتمل دانسته است. او اخیرا با حضور در دانشگاه بوستون، به گفتگو با حضار در این زمینه پرداخت.
 تایید وجود حیات فرازمینی ها توسط ناسا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، توماس زوربوخن  در پاسخ به این پرسش که آیا حیات در ورای سیاره زمین نیز جریان دارد گفت: احتمالا بله ولی ما از آن بی‌خبر هستیم.دلیل اینکه من به وجود حیات فرازمینی باور دارم این است که ما امکان وجود آب یا مولکول‌های پیچیده را در خارج از کره زمین، دست کم گرفته‌ایم؛ اما در واقع، احتمال شکل‌گیری هر یک از این‌ها ساده‌تر از آن است که تصور می‌شود.

اگر منطقی هم به موضوع بنگریم، کیهان آنچنان وسعت دارد که قابل درک نیست؛ بنابراین نمی‌توان وجود شرایط مساعد برای شکل‌گیری حیات را در نقطه‌ای از آن، مردود دانست. البته هستند کسانی که شرایط محیطی مشابه زمین را نیز در یک سیاره، تضمینی برای میزبانی آن از حیات فرازمینی نمی‌دانند. از جمله «نیک لین» بیوشیمی‌دان کالج دانشگاهی لندن که با اشاره به پیچیدگی شکل‌گیری حیات، می‌گوید هیچ توجیه آماری برای چنین فرضیه‌ای وجود ندارد.

وجود حیات فرازمینی

 

به هرحال فارغ از درست یا نادرست بودن حدس زوربوخن، او گفته است که وجود حیات فرازمینیاهمیتی ندارد؛ اگر ما نتوانیم در وهله اول، از تداوم حیات در کره زمین اطمینان حاصل کنیم. این دانشمند به پرسشی درباره امکان اقامت بشر در کرات دیگر، این‌گونه پاسخ داد:ما باید سیاره خودمان را قابل زیست نگه داریم؛ هر کاری غیر از این، ناامن و نادرست است. من هم بخش کوچکی از زمان خود را صرف تفکر درباره مسکونی کردن کرات دیگر می‌کنم؛ اما تمرکز اصلی من روی یافتن راه‌هایی برای زیبا و قابل زیست نگه داشتن زمین است.

از آنجایی که برخی محققان، به احتمال نابودی فرازمینی‌ها در اثر تغییرات اقلیمی سیاره خود اشاره کرده‌اند؛ ظاهرا زوربوخن هم نگران این است که همین سرنوشت در انتظار ساکنان زمین باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید