سلیمی: سعید نمکی پاکدست است و برنامه جامعی دارد

کدخبر: ۲۶۶۴۸۲
اقتصادنیوز: نماینده مردم محلات در مجلس اعتقاد دارد وزیر پیشنهادی بهداشت فردی پاک دست است و نمکی دارای برنامه های جامع بوده و به بخش درمان، بهداشت و پیشگیری توجه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه 15 بهمن) در دفاع از برنامه های سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر نمکی فردی پاک دست است و علیرغم اینکه در سطوح کلان مدیریتی مسئولیت های زیادی داشته تاکنون لکه سیاهی در پرونده اش نبوده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی تعارض منافع در برخی افراد اظهار کرد: با توجه به اینکه دکتر نمکی مسئولیت و منافعی در بخش خصوصی ندارد می تواند به خوبی از مسئولیت اجتماعی خود برآید و آزادانه و با حریت تصمیم گیری کند؛ متاسفانه برخی از وزرا و مسئولان به دلیل اینکه همزمان مسئولیت اجرایی داشته و منافعی در بخش خصوصی داشته، از حریت لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: تاکنون وزرای بهداشت در دوران های گذشته برنامه های یک بُعدی ارائه می دادند اما دکتر نمکی دارای برنامه های جامع بوده و به بخش درمان، بهداشت و پیشگیری توجه دارد.

سلیمی تصریح کرد: دکتر نمکی تجربه خوبی در حوزه دارویی کشور دارد و این مهم در حالی است که امروزه با مشکلاتی در بخش دارو مواجهیم که این تجربه کارآمد خواهد بود. همچنین وی تبحر خاصی در مباحث بودجه ای دارد، زیرا در معاونت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه 90 درصد بودجه جاری کشور را در اختیار داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: حدود 75 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت کشور در سال 98 اختصاص یافته، همچنین 3.3 میلیارد دلار اعتبار برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است، بنابراین با توجه آشنایی دکتر نمکی به بحث بودجه، می توان نگرانی های گذشته درخصوص بی انضباطی های مالی را رفع کرد.

وی افزود: در زمان تحریم نیاز به مدیریت جهادی داریم، این در حالی است که دکتر نمکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بوده و در جهاد سازندگی نیز فعالیت کرده است. همچنین برنامه های وی مطابق با اسناد بالادستی بوده و به آسیب ها نیز توجه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمت جامع و همگانی، اجتماعی شدن سلامت، توجه به آموزش و پژوهش از خط مشی های برنامه نمکی است، خاطرنشان کرد: از وزیر پیشنهادی انتظار داریم مشکلات بیماری های خاص را حل کند و به توزیع عادلانه منابع توجه جدی داشته باشد./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید