ترامپ: فرصتی خوب برای توافق خلع سلاح با کیم در راه است

کدخبر: ۲۶۶۴۸۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که ، فرصتی خوب برای دستیابی به توافق و امضای توافقنامه خلع سلاح هسته ای با رهبر کره شمالی در راه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'دونالد ترامپ' در گفت وگو با شبکه 'سی بی اس' گفت، درباره زمان و مکان دومین نشست با 'کیم جونگ ایل'، رهبر کره شمالی، توافق شده است و احتمالا به زودی، قبل از سخنرانی سالانه در کنگره در روز سه شنبه، اعلام می شود.

ترامپ خاطر نشان کرد که به این نشست خوش بین است.

در همین حال، 'دن کاستاس'، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، در کنگره آمریکا اعلام کرد، بعید است کره شمالی از همه تسلیحات هسته ای و تجهیزات تولید آنها صرفنظر کند.

ترامپ با اشاره به فشار تحریم های بین المللی علیه دولت کیم، افزود: فکر می کنم او نیز مانند من از این روند خسته است. این فرصت را به کره شمالی می دهم تا به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود. او با تسلیحات هسته ای و با خط مشی فعلی نمی تواند به این قدرت تبدیل شود.

وی در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی، گفت: ما 40 هزار نیرو در این کشور داریم و این بسیار هزینه بر است اما، تصمیم نداریم آنها را از کره جنوبی خارج کنیم و من هیچگاه از خارج کردن آنها حرفی به میان نیاورده ام.

گفته می شود، دومین نشست ترامپ و کیم در اواخر ماه جاری میلادی(فوریه) در ویتنام برگزار می شود. 

اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی در ژوئن گذشته در سنگاپور برگزار و به امضای سندی مبهم منتهی شد که کیم طبق آن، متعهد به همکاری در زمینه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از نقش مفید چین در رابطه با مساله کره شمالی تقدیر کرد و گفت، به احتمال توافق با چین و پایان دادن به مناقشه تجاری واشنگتن و پکن خوش بین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید