رئیس‌جمهور آمریکا:

تعدادی از نیروهای اطلاعی خود را در افغانستان نگه می‌داریم

کدخبر: ۲۶۶۵۹۹
اقتصادنیوز؛ با وجود اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده بار دیگر بر خروج تمامی نیروهای آمریکا از افغانستان تاکید کرد، اما به موضوع حفظ تعداد کمی از نیروهای اطلاعاتی آمریکا در افغانستان نیز مخالفتی نشان نداده است.
تعدادی از نیروهای اطلاعی خود را در افغانستان نگه می‌داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری 'سی ان بی سی' اعلام کرد که آمریکا نزدیک به 19 سال در افغانستان بوده است و متحمل میلیاردها دلار هزینه در این کشور شده است.

وی در این مصاحبه گفت: 'من نیز در افغانستان تلاش کرده ام و درحال حاضر نیز در حال مذاکره با طالبان هستیم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.'

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا تعداد کمی از نیروهایش را در افغانستان نگاه خواهد داشت، گفت: بله ما تعدادی از نیروهای اطلاعی خود را جهت مبارزه با گروه ها و عملیات تروریستی احتمالی در این کشور حفظ خواهیم کرد.

در همین حال، ترامپ اعلام کرد که «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق ایالات متحده به خواست وی استعفا داد. 

به گفته ترامپ: 'من بودجه فراوانی در اختیار متیس قرار دادم و او عملکرد خوبی در افغانستان نداشت، در واقع من از کاری که متیس در افغانستان انجام داد به هیچ عنوان راضی نبودم.'

چندی پیش «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان ضمن ارسال نامه ای به ترامپ از وی خواست تا نیروهایش را به سرعت از افغانستان خارج نسازد و در صورت لزوم از بودجه تخصیص یافته به بخش های دیگر افغانستان بکاهد.

روزنامه 'وال استریت ژورنال' محتوای نامه غنی به ترامپ را فاش کرد و گزارش داد که رئیس جمهوری افغانستان بر مذاکرات میان کابل و واشنگتن درمورد کاهش نیروهای آمریکا از افغانستان تاکید کرده است اما خواهان حفظ تعداد کمی از این نیروها در کشورش شده است. غنی همچنین از ترامپ دعوت کرد تا به کابل سفر کند.

غنی در این نامه گفته است که دولت افغانستان متعهد به پیگیری اهداف مشترک امنیتی و صلح در این کشور و از تغییر اولیت های آمریکا در مورد اهداف منطقه ای آگاه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید