رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم

کدخبر: ۲۶۶۶۲۰
اقتصادنیوز :رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست های اصل ۴۴ و خصوصی سازی به شکل واقعی اجرایی نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم کرمان اظهار داشت: ظرفیت تحریم ها در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور ما زیاد نیست و ما سالها تحریم ها را شاهد بوده ایم، عمده مشکلات ما در حوزه اقتصاد، تورم و اشتغال به مسائل داخلی مربوط می شود.

وی بیان داشت: اقتصاد ایران از سال های قبل از انقلاب اسلامی از ساختار وابسته به نفت رنج می برد، تحریم هایی که آمریکایی ها در حوزه نفتی بر ما وارد کردند، شرایطی ایجاد کرده که ما از این وابستگی خارج شویم.

پورابراهیمی حضور دولت در اقتصاد و مشکلات ناشی از آن را بیان کرد و افزود: سیاست های اصل ۴۴ و خصوصی سازی به شکل واقعی اجرایی نشد و کاهش سهم دولت در اقتصاد را آنگونه که باید نداشتیم، به جای اینکه بخش خصوصی واقعی یعنی مردم وارد شوند، نهاد های عمومی غیردولتی وارد خصوصی سازی شدند که اکثرا توسط دولت اداره می شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش عمده ای از مشکلات ما از حضور دولت در اقتصاد این است که ساختارهای آن دچار اشکال هستند و باید اصلاح شوند، سهام عدالتی که ۱۲ سال قبل به مردم داده شد، باید به مردم برگشت داده شود اما عده ای با این کار مخالفت می کنند در حالی که سه میلیون نفر از سهام داران عدالت، بدون هرگونه استفاده ای از آن فوت کرده اند.

پورابراهیمی تصریح کرد: ۴۰ درصد از ۶۰ شرکت بزرک اقتصادی سهام عدالتی است که مردم باید در آنجا تصمی بیرند، ۵۰ میلیون نفر در کشور برگه سهام عدالت دارند که باید به دست خودشان برسد و شخصا برای آن تصمیم گیری داشته باشند.

وی بیان داشت: قانون کار در ایران سخت ترین قانون است و چند بار اصلاح آن را در دستور کار مجلس قرار دادیم اما عده ای که از قبال کارگان به نفع می رسند و تشکیلاتی به نام دکان سیاسی برای خود به راه انداخته اند اجازه نمی دهند.

پورابراهیمی تصریح کرد: سازمانی که شفافیت اطلاعات نداشته باشد احتمال تخلف در ان وجود دارد و اطلاعات دستگاه ها باید شفاف وجود داشته باشد، این کار را گفتیم از مجلس شورای اسلامی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت اطلاعاتی موجب ارتقای عملکرد حوزه های اقتصادی می شود ابراز داشت: اعتقاد ما این است که آمریکایی ها هیچ تاثیری بر براندازی انقلاب اسلامی نخواهند داشت، بلکه فساد سیستمی در درون است.

۱۷ میلیارد دلار منابع ارزی کشور با سیاست های غلط دولت از بین رفت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ۱۷ میلیارد دلار منابع ارزی کشور با سیاست های غلط دولت ابتدای امسال از بین رفت، نزدیک به سه میلیارد دلار منابع ارزی کشور را برای واردات کالای اساسی دریافت کرده اند اما هنوز تسویه نشده است و بعضا با سوء استفاده از کارت های بازرگانی بوده است.

پورابراهیمی از رتبه بندی ۲۱ هزار بازرگان فعال اقتصادی را در کشور خبرداد و گفت: عدم شفافیت موجب بروز فساد است، ۹۵  درصد از فعالیت ما در مقابله با فساد ها باید در حوزه پیشگیری باشد چون هزینه آن هم کمتر است.

وی بیان داشت: درآمدهای ما نباید فقط به نفت بسته باشد در ۱.۵ سال گذشته به سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کردیم که افرادی که میلیاردی تجارت دارند اما یک ریال هم مالیات نمی دهند اینها باید رصد شوند.

پورابراهیمی ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم، طی یک سال و نیم گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی که تاکنون مالیات نداده بودند از طریق تراکنش های بانکی اخذ شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میلیاردها پول به خارج از کشور می رفت، برای جلوگیری از ان محدودیت تراکنش ها ایجاد کردیم، چک های تضمینی حذف شد و چک های حامل را می خواهیم حذف کنیم و اینها مانع از فسادهای مالی می شود.

وی گفت: امریکایی ها بعد از ریاست جمهوری ترامی روند جدیدی به خود گذاشتند، عربستان هم محور شرارت در منطقه شده است، بغض و کینه وهابی ها علیه ما به دلیل پرچم علی بن ابیطالب (ع) است و میلیاردها دلار برای نابودی جمهوری اسلامی ایران خرج می کنند.

پورابراهیمی بیان داشت: بعضی در کشور جفا به مردم ایران می کنند و تریبون خارجی ها شده اند، می گویند مسئولان به فکر مردم نیستند و بعضا مشکلات اقتصادی را به رهبری نسبت می دهند که این حرفها جفا در حق مردم و کشور است.

وی ابراز داشت: ما در برجام به دنبال مسائل سیاسی و اقتصادی نبودیم، تمام تعهدات خودمان را در جریان برجام انجام دادیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید